Реаліті-шоу: погляд збоку

Всесвітній день споживача прийнято відмічати 15-го березня. І саме сьогодні хотілося б написати про українців, як споживачів і споглядачів того телевізійного «мотлоху», свідками якого ми волею-неволею стаємо. Щоденні реаліті-шоу настільки заполонили вітчизняний телеефір, що  інших програм, корисних та цікавих, в українському інформаційному просторі майже немає.

Мода на  подібного роду програми прийшла до нас із Заходу. Їхній сенс у тому, щоб  зацікавити суспільство чужим життям, розвинути у них інтерес до чужої долі.  Для цього режисери подібних шоу «розбавляють» нудні історії конфліктами учасників, жагою перемоги тощо. А все заради одного кінцевого результату – збільшення рейтингів телеканалу, а відтак – значного поповнення його бюджету.

Основна маса людей перед екранами телевізорів – це простий народ, люди, які кожного дня приходять з роботи та навчання, яким хочеться відпочити у прямому значення цього слова, тобто не думати, не мізкувати, а саме розслабитися. Тому вони і стають «маріонетками» в умілих руках маніпуляторів – творців вищезгаданих шоу. Останні готові на все заради рейтингу та популярності. І це з успіхом їм вдається. Попит породжує пропозицію, тому на наших голубих екранах з’являється все більше безглуздих, абсурдних шоу.

Їхню непотрібність можна довести на прикладі відомого всім реаліті-шоу «Дом-2». Це був один із перших проектів подібного роду, який з’явився на телеекранах країни. Звичайно, суспільству зацікавилося, адже раніше ніхто не показував життя людей так відверто, правдоподібно,так би мовити без  завіси. Особливою популярністю він користувався у підлітків. На прикладі інших життєвих сцен дорослих вони вчилися вибудовувати власні відносини. «Чим далі в ліс, тим більше  дров» – ця приказка вдало вписується у характеристику реаліті-шоу. Щоб рейтинги проекту не падали, сценаристи та режисери вирішили зробити вдалий піар-хід: розпалювати міжособистісні конфлікти учасників шоу, створювати штучні сварки, інсценувати скандали. Треба сказати, це зіграло неабияку роль, адже шоу досі користується популярністю серед глядачів. І ось тут стає страшно. Аудиторія, у тому числі й підлітки, дивлячись «Дом-2», проектують показані моделі відносин на власне життя, часто не думаючи про утопічність та абсурдність показаних ситуацій.

На жаль, суспільство ще не навчилося фільтрувати все, що вбивають йому у голову, хоча прогрес у цій справі спостерігається. Глядачам і справді нічого не залишається, як намагатися відсіювати весь екранний мотлох. Тільки так ми не станемо пішаком у руках маніпуляторів.

Матеріал взято із старої версії сайту «Пороги».
Автор : Катерина Саченко