ГоловнеЗНУ

ЗНАЙ НАШИХ: факультет журналістики ЗНУ взяв бронзу у Всеукраїнському рейтингу

Факультет журналістики Запорізького національного університету посів третє місце у Всеукраїнському рейтингу — журфак ЗНУ набрав 17,75 балів із 23. Рейтинг став результатом пілотного дослідження якості журналістської освіти в Україні, яке провела ГО “Детектор медіа”. Про це на прес-конференції повідомила виконавча директорка ГО “Детектор медіа” Діана Дуцик, повідомляє Укрінформ.

Найбільшу кількість балів набрали:

І. Школа журналістики Українського католицького університету (20 балів із 23),

ІІ. Могилянська школа журналістики – 18,5;

ІІІ. Запорізький національний університет, факультет журналістики – 17,75;

IV. Київський університет ім. Б. Грінченка, Інститут журналістики – 17,25;

V. Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, кафедра журналістики

“Дослідження, яке ми провели – пілотне, ми б хотіли щоб це стало першим кроком до системного обговорення проблеми якості журналістської освіти. Компонентом нашого дослідження було опитування представників медіа-індустрії, це ми робили шляхом анкетування. Ми опитали представників 39 редакцій, у 5 областях України – Львівській, Одеській, Вінницькій, Сумській та Запорізькій”, – розповіла Дуцик.

За її словами, у ході дослідження було отримано відповіді на запити від 19 з 39 факультетів журналістики, які функціонують в українських вишах. Дослідження складалося з таких компонентів: рейтингу факультетів, кафедр, шкіл журналістики (збір даних здійснювався методом опитування через офіційні запити, а також через аналіз відкритих джерел); опитування представників медіа-індустрії та випускників журналістських факультетів Києва; 2 фокус-груп із випускниками факультетів журналістики Києва.

Крім того, дослідження виявило низку тенденцій та проблем української журналістської освіти. За словами Дуцик, значною мірою підхід до викладання журналістики в українських ВНЗ визначений спадком філологічної традиції, адже чимало кафедр журналістики були створені на базі факультетів філології.

Також викладацький склад переважної більшості кафедр представлений як науковцями, так і практиками, однак у значній кількості випадків практичний журналістський досвід викладачів є доволі скромним.

Крім того, дослідження показало, що технічне забезпечення факультетів журналістики є нерівномірним, лише декілька ВНЗ мають добре обладнані студії для виробництва аудіовізуального контенту, мультимедійні аудиторії.

Дуцик зауважила, що є проблема і з комунікацією кафедр та факультетів із зовнішньою аудиторією. Із 39 факультетів та кафедр, які готують майбутніх журналістів, лише 20 мають окремий сайт. З цих 20 сайтів тільки 2 містять вичерпну інформацію про викладачів, студентів, випускників, навчальний процес, розклад.

Дослідження якості журналістської освіти в Україні проводилось з липня по вересень 2016 року таґрунтувалось на оцінюванні низки показників діяльності кафедр та факультетів журналістики. Експерти опитали представників медіа-індустрії та випускників журналістських факультетів.

Захід проводиться в рамках проекту “Сприяння вдосконаленню системи медіаосвіти в Україні” за підтримки  Міністерства закордонних справ Чеської Республіки та Посольства Чеської Республіки в Україні.

Попередня публікація

ЛИСИ, СОВИ ТА ХОВРАХИ: обрали найкращі світлини диких тварин 2016 року

Наступна публікація

"КУЛЬТУРА (ДЛЯ) ВСІХ": У Запоріжжі менеджерів культурних проектів запрошують на форум

redactor