ЗапоріжжяКонкурси/грантиКультураМожливостіНовини

Успішна фотографія хоче бути “іншою”

Запоріжжя виявилось родючим на фотографів. Під гаслом: «Фотографія – мистецтво чи медіа?» на лекційний вечір від Art HUB Zp* зібралась повна зала. Спікером запросили  керівника Громадської організації “Мистецькі Мандри” (Одеса) Катерину Радченко. Редакція Порогів теж відвідала захід  і зібрала для підкази, що допоможуть зробити цікаву і УСПІШНУ фотографію.


25152072_10155628025363941_8795707708150008801_nKateryna Radchenko

Куратор, фотограф, дослідник фотографії

Отримала освіту з філософії та журналістики в Одеському національному університеті.

З 2015 року – директор та засновник міжнародного фестивалю Одеса//Батумі Фото дні (www.thephotoday.org).

З 2009 року керівник Громадської організації “Мистецькі Мандри” (Одеса). Фотографії навчалась під час стипендій: в Villa Arson (Ницца, Франція), Gaude Polonia в Варшаві (куратор – Адам Мазур) та в Музеї Фотографії, Сан-Дієго, США. Кураторству – Організація Intercult (Стокгольм, Швеція) та в проекті “Кураторська платформа” PinchukArtCenter, Київ. Досліджує фотографію та працює з фотоархівами, читала лекції: Фінський Музей фотографії (Хельсінки, Фінляндія), Школа Bird in Fly (Київ), Школа візуальних комуннікацій, Київ; Культурний Проект, Київ; Університет Дж.Вашингтона (Вашингтон, США); Фотошкола Фототревелер, Одеса.


42158379_472554576578382_5234213602105229312_n

Перший блок >> знайомство з історією

Ключові етапи з історії фотографії, сучасні тенденції становлення фотографії, успішні приклади українських та міжнародних авторів

Фотографія за класичними канонами розмежовується на: документальну, мистецьку, репортажну. Будь-яка фотографія з вашого сімейного альбому є документальною. Та зараз ці межі розмиті. Репортажним фотографом може стати будь-хто. головне опинитись вчасно у вирі подій. Мистецька поділяється на декілька напрямків. В сучасному розумінні цього слова, художня фотографія не завжди є мистецькою.

Ми не можемо говорити про фото без розуміння контексту в якому воно розвивається. Варто зазначити, що прототип камери (камера обскура*) використовували художники аби перемальовувати свої твори. Фото не відходить, на початку, від картин. Художня зйомка: пейзажі, портрети.

Під час війни вже можна говорити про документальну сторону фотографії.

Документальна: Себастьян Сальгадо – знаменитий бразильський фотожурналіст. Він відвідав понад 100 країн, в яких збирав матеріал для своїх фотографічних проектів. Виставки його робіт представлені по всьому світу.

«Серра Пелада» була знята в 1986 році і стала візитною карткою

The-hell-of-Sierra-Pelada-mines-1980s-10-2

Документальна фотографія у його виконанні має на меті демонструвати шлях \ процес. Неймовірна фактура. Це класична репрезентація документальної фотографії.  В 1945 році розуміння документалки змінюється. Технічний прорив тому причина. Мінімізується час на створенні фотосерій, а документалка потребує терпимості. Медіа такий перебіг подій не подобався. Саме таким чином створюється термін – репортаж (актуальність місця).

“Документальная серія про соціальне явище, репортажна  про подію. Змінюється фокус”

Одним з перших був Роберт Франк, який розпочав тенденцію “фото- зріз часу”. він почав фотографувати не явище, а людей.  

RobertFrank19

Один з наших українських фотографів демонструє зміну фотокарток у 60-х роках. Олександр Глядєлов все своє життя знімає проблемні моменти. Він намагається демонструвати свої серії, аби хоч щось змінити. Репортаж дуже рідко з’являється в експозиційних просторах. Документальна все частіше потрапляє в галереї. Це теж змінилось з0авдяким певним поглядам на камеру. До 60-х фото було не допущено до галерей, а в Україні і досі фото не вважається за мистецтво.

Документальную фотографию не воспринимают как искусство? Ну, и что? Это же не значит, что её не надо делать и показывать. Кто воспринимает, кто нет. У нас вообще привыкли, что любое искусство с точки зрения украинского обывателя нуждается в нарративе.Документальная фотография это исследование, и по результату – рассказ. В этом году уже 20 лет, как я за это взялся. Документальная фотография достаточно широкое понятие, к ней многое можно отнести. Свобода это тоже своеобразный протест. Иногда я протестую, не хочется находиться в заранее определенных рамках. Любое определение, которое здесь дается, мало к чему обязывает”, – Глядєлов для hudruk.

42045467_1896612700418651_8046927842476294144_o

У 80-х документальна / репортажна фотографія стає на межі з перформансом. Наприклад, харківський концептуальний фотопроект, який мав на меті розповісти про те, як відбуваються вибори.

42170084_226912768178700_4966082955639259136_n

 


Другий блок >> можливості просування фотографії

Інфраструктура розвитку фотографії в Україні, єдиний фотофестиваль в Україні – Odesa Photo Days Odesa. Де і як можна навчатись фотографії, яким чином презентувати власні роботи на міжнародному ринку, та працювати фотографом в Україні.

Міжнародний фестиваль Odesa Photo Days  17- 21 квітня 2019 року

Міжнародний фестиваль Odesa//Batumi Photo Days заснований в 2015 році як рефлексія на соціополітичні події в Україні.  Незважаючи на економічні труднощі, фестиваль щороку відбувався в двох містах – в Одесі, Україна (квітень) та в Батумі, Грузія (вересень). З 2018 року фестивалі розпочинають власну історію – Odesa Photo Days. Фестиваль є некомерційною платформою для фотографів та всіх, хто цікавиться цим медіа. Підписатися на РОЗСИЛКУ по e-mail від фестивалю  => http://eepurl.com/bilIUX

«Gaude Polonia-2018» приймає заявки на стипендію

Національний Центр Культури у Варшаві оголошує конкурс на отримання піврічної стипендії у Польщі в рамках стипендіальної програми Міністра культури і національної спадщини Республіки Польща «GAUDE POLONIA».
Програма «Gaude Polonia» призначена для молодих митців і перекладачів польської літератури з країн Центрально-Східної Європи.
Стипендіальна програма триватиме у Польщі з 1 лютого до 31 липня 2018 року. Відбір стипендіатів відбудеться шляхом конкурсу. Від кандидатів вимагається володіння польською мовою, щонайменше на початковому рівні.
Заявки на участь у програмі прийматимуться до 15 жовтня 2017 року.

Необхідні документи:

  • Заявка про надання стипендії;
  • 2 рекомендації від осіб, які в обраній царині є визнаними постатями;
  • Порт-фоліо в паперовому вигляді або на диску CD/DVD.
  • Заявки можна складати в Польському Інституті у Києві (вул. Б. Хмельницького, 29/2 oф. 17, 01-030 Київ) та безпосередньо в Національному Центрі Культури у Варшаві   (ul. Płocka 13, 01-231 Warszawa).

Додаткову інформацію про програму можна отримати у Національному Центрі Культури у Варшаві (тел.: 48-22-350-95-30, email: bberdychowska@nck.pl) та на сайті проекту.

Декілька порад від Катерини:

  • Звертайте увагу на тревел-гранти.
  • Ставайте учасником тих конкурсів де є тема та  вимагають серію робіт а не поодинокі знімки.
  • Прямо зараз створіть власне CV
  • Прямо зараз створюйте власне портфоліо, яке зберігайте онлайн.
  • При обиранні людини для написання вам рекомендації людину з досить важливою посадою (директор і т.п.)

Міжнародний конкурс фотографії від SONY
Дедлайн: 11 січня 2019
Грант: 30,000 $
Коли: щороку
Де: Лондон, Великобританія
У конкурсі можуть брати участь фотографи від 12 років і старше. Національність, стать, релігія, колір шкіри не мають значення.

Фотоконкурс Welcome Photography Prize 2019
Дедлайн: 17 грудень 2018
На даний конкурс приймаються Фотографії, які демонструю важливість питань здоров’я на людей і суспільства в усьому світі.

Фотоконкурс “Економіка і ремесла”
Дедлайн: 16 листопад 2018
Брати участь в конкурсі можуть як професійні фотографи, так і аматори, участь безкоштовна.

Міжнародний фотоконкурс: “Наш світ добрий
Дедлайн: 13 листопад 2018
Envision Kindness організовує фотоконкурс під назвою: “Наш світ добрий” і запрошує фотографів з усього світу взяти участь. Фотографам необхідно зробити знімок доброти і відправити фотографію на конкурс.

Фотоконкурс 22 Luis Valtueña Humanitarian Photography Award
Дедлайн: 9 листопад 2018
Професійні фотографи та фотографи-аматори можуть взяти участь в конкурсі “21st Luis Valtueña Humanitarian Photography Award”. Конкурс відкритий для фотографів зі всього світу.

Фотоконкурс HIPA
Дедлайн: 31 октября 2018
Тема конкурсу 2018 “Надія” ( “Hope”). Ця нова концепція без сумнівів буде мати Численні інтерпретації від фотографів з усіх куточків світу, які прагнуть досягти досконалості в фотографії.

Фотоконкурс для жінок
Дедлайн: 17 жовтень 2018
PHmuseum представляє новий щорічний конкурс, мета якого – підтримка жінок-фотографів. Грант піде на підтримку роботи і кар’єри фотографів жінок різного віку і національностей, які працюють у всіх жанрах фотографії.

Конкурс «Кращий фотограф-мандрівник року»
Дедлайн: 1 жовтень 2018
Відкрито прийом заявок на 15 щорічний конкурс «Кращий фотограф-мандрівник року».У конкурсі можуть брати участь як професійні фотографи, так і аматори.

Фотоконкурс культурних місць Європи
Дедлайн 30 вересня 2018
Брати участь можуть фотографи різного віку, всіх рівнів професійної активності. Приймаються фотографії європейської спадщини – приватних будинків, замків, садів, парків, маєтків.

 

42102903_295335237961875_1578052047763144704_n

Інтенсивне спілкування, обмін досвідом, актуальна і оригінальна інформація в поєднання зі смаколиками та каво-брейкомі. Ось так корисно запорожці провели дві години свого життя.


Art HUB Zp – запорізький творчій проект, який засновано громадською організацією «Культпрожектор» за підтримки департаменту культури і туризму Запорізької міської ради на базі грантової програми «Ми – це місто».

* Камера-обскура – це прототип фотографічного апарату, темне приміщення з одним малим отвором (діаметром порядку 0,3-1,0 мм), через який на протилежну стіну проектується перевернуте зменшене зображення предметів ззовні.

Фото: Igor Hora, Людмила Волох, Пороги

Вся інформація взята з лекції Катерині Радченко


ДОДАТКОВО

для тих, хто хочу розвиватись прямо з цієї секунди

10 лекцій про фотографії з конференції TED

Франс Лантинг: голос животного царства

 

Камілла Сіман: незабутній лід

 

Іван Баан: будинки в незвичайних місцях

 

Девід Гріффін: Як фотографія об’єднує нас

 

Себастьян Сальгадо: мовчазна драма фотографії

 

Аарон Хьюи: індіанські резервації в Америці

 

Мак Стоун: Національний парк Еверглейдс

 

Алек Сот і Стейсі Бейкер: любов, яка ніколи не перестає

Пол Ніклу: казки засніженій диво-країни

 

Анастасія Тейлор-Лінд: битви і скорботи української революції

Попередня публікація

Міжнародний день охорони озонового шару

Наступна публікація

46% молоді вважають, що у ХХІ ст. мир - відносне явище, а 19% бачать світ без дружби

Токмань Диана