БлогиРозслідуванняСтатті

90% онлайн-ЗМІ Запоріжжя не вказують своїх власників

Найменш прозорі онлайн-ЗМІ в Запоріжжі та Маріуполі. Лише 22% регіональних онлайн-медіа вказують інформацію про власників. В Запоріжжі цей показник складає 10% від загальної кількості проаналізованих медіа.

Такими є результати моніторингу ГО “Інститут масової інформації”, який було проведено в 10 регіонах України у вересні цього року. Перевіряли на наявність контактної інформації, імен головних редакторів та інформації про власників веб-ресурсів.

Найбільш закритою для аудиторії виявилася інформація про власників онлайн-видань. Лише 22% усіх регіональних онлайн-медіа, що були досліджені, містили дані про власників. На другому місці за закритістю – інформація про головного редактора ЗМІ, яку було зафіксовано лише у 36% видань. В запорізьких регіональних онлайн-медіа цей показник склав лише 20%.

Найбільш відкритою виявилася інформація про контактні дані: 64% регіональних онлайн-медіа подали або повні дані (юридичну/фізичну адресу редакції, контактні телефони, електронні скриньки тощо), або часткову (електронні скриньки та/або телефони редакції). Найчастіше, на сайтах була відсутня фактична адреса редакції, а у вихідних даних були вказані номери телефонів рекламної служби, без додавання контактів редакційних відділів. В запорізьких онлайн-виданнях жодний з проаналізованих сайтів не вказав свою фактичну редакційну адресу.

prozorist-rehiony-2018-veresen-s

Згідно результатів дослідження, середній показник прозорості українських регіональних онлайн-видань за всіма критеріями складає лише 40%.

Найбільший відсоток прозорості онлайн-медіа зафіксований в Полтаві (58%), найменш прозорі онлайн-ЗМІ  – в Запоріжжі та Маріуполі (по 27%).

flat-green-bubble-icon-10Прозорість Інтернет-видань, хоча вона й не передбачена законодавчо (через відсутність в Україні законодавчого регулювання для таких видань узагалі), є важливою з огляду на потребу їхньої аудиторії розуміти, хто володіє й керує виданням, а  відповідно, і визначає його редакційну політику. Така прозорість збільшує довіру до Інтернет-видань з боку аудиторії, особливо середнього класу. Наявність контактних дає змогу поскаржитися на інформацію, яка є помилковою або неповною, гарантує право на відповідь особі, яка вважає свої права порушеними певною публікацією” – коментує Роман Головенко, медіа-юрист ІМІ.

У межах дослідження було опрацьовано 100 регіональних онлайн-медіа: по десять в 10 містах України (Вінниця, Дніпро, Запоріжжя, Кропивницький, Луцьк, Маріуполь, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків).


*Дослідження проводилося ГО “Інститут масової інформації” в рамках проекту “Розвиток відповідальних інтернет-ЗМІ” за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у вересні 2018 року.

header_logo

Попередня публікація

ТЕСТ: Який серіал врятує від осінньої депресії

Наступна публікація

Студенти ЗНУ у ролі викладачів

Токмань Диана