Мультимедіа

Радіо-тренди цікаві як бізнес

Студентки ЗНУ Анастасія Раткіна та Діана Токмань вирушили до столиці аби розглянути секрет успішності радіо як бізнесу. Розібратись допоміг тренінг від Дмитра Хоркіна “Радіо як медіа та бізнес: стандарти, цінності, тренди”.

Дмитро Хоркін, відомий диктор, радіожурналіст та Генеральний продюсер UА:Українське радіо. Він є основним дикторським голосом офіційних заходів України.

Снимок экрана (111)

Студенти факультетів журналістики різних вишів об’єдналися у творчу групу та пройшли лекційну сесію з практичним блоком. Під час першої частини розглядалися гострі питання, щодо сучасного радіо. Його зміни, реформи і тренди конвергентності із іншими видами медіа та суто бізнесові сторони радіо. Бесіду можна переглянути за посиланням (трансляцію вела студентська медіаплатформа Campus Radio Ukraine/Студент-TV).

Дмитро зазначив, що, на даний час, радіо має високі показники, які зростатимуть надалі:

“Чому радіо стає більш популярним? Тому що воно стало менш затратним у виробництві. Вже не треба мати на станції великий штат, бо робітники стали більш універсальними. Але в цьому є мінус для спеціалістів, бо зростає загроза конкурентності”.

Основною порадує було те, що кожному треба шукати себе, та зробити так, щоб зачепити свого слухача. Висновок: першою рисою журналіста має бути спостережливість. Саме вона допоможе знайти ту родзинку, яка буде виділяти тебе серед інших.

Єдиним суперником усіх медіа, Хоркін вважає блогерів, бо саме до них перетікає аудиторія. Тому тренди конвергентності допомагають знизити конкурентність. Багато телеканалів мають своє радіо. А деякі радіо мають додатки на гаджети, де є різні подкасти.

Доречі, цього місяця запрацював додаток Суспільного радіо

Дмитро наголосив на тому, що найближчим часом будуть зростати розмовні та інформаційно-аналітичні передачі. Велика кількість музичних радіостанцій пов’язана з тим, що на початку 90-х розмовний стиль передач був нудним та не прижився. Але все змінюється. Бо саме радіо виступає співрозмовником із слухачем.

46439208_2176832009027893_775291869520199680_n

Під час практичної частини Дмитро Хоркін показав, які вправи треба робити для дикторів, як правильно дихати та готуватися до ефіру.

  • Для початку слід працювати над диханням і перше, що треба зробити – навчитись черевному диханню та видихати через ніс.  Таким чином ви врятуєте слухачів від постійних вдихів та перебороте страх перед великими текстами.
  • Перед виходом в ефір важливо прочитати, з інтонацією, хоча б 5 сторінок. Це звільнить від проковтування літер. До того ж, ви зможете доїсти ту кашу в роті і не будете нею зловживати в ефірі.
  • Якщо під час читання цього матеріалу ви почали позіхати – це знак, що робота над голосом стартувала. Позіхання – корисна річ в нашій справі. Так гортань витягується, розслабляється і відкривається. І що ще більш важливо – позіхання дає доступ більшій кількості повітря, збільшуючи приплив кисню до мозку. Це покращує резонанс. Щоб розслабитися ще більше, озвучте свое позіхання з низькою подачею звук “хааа”, відкриваючи задню частину горла.
  • А ще кожен поважаючий себе диктор, раз на півроку відвідує фоніатра. Це лікар, який займається лікуванням і діагностикою голосових зв’язок

Також радіожуоналіст розказав, як проводять кастинги та у інтерактивній манері випробував учасників тренінгу. Окрім того, великий акцент був зроблений на тому, що журналіст повинен бути дуже ерудованою людиною.

Основні питання, на які намагались відповісти майбутні радіоведучі, були такими:

  • За формою правління Україна…?
  • Хто на верхівці судової гілки України?
  • Найповноводніша річка  України?
  • Хто написав музику гімну «Молитва за Україну»?

Після всього цього учасники отримали сертифікати та мали змогу поспілкуватися один з одним

Одна з учасниць тренінгу у facebook пише, що бажає журналістам-початківцям  таких тренерів зустрічати частіше.

Снимок экрана (112)

А на останок Дмитро дав усім настанову працювати над стандартами журналістики та побажав

бути закоханим у свою роботу раз і назавжди.

Над матеріалом працювали: Анастасія Раткіна та Діана Токмань

 

Попередня публікація

Шукаєш тренінги з аналітичної і розслідувальної журналістики?

Наступна публікація

Чи знаєш українську поезію про зиму?

Токмань Диана