Не подумайте , що я не люблю супермаркети . Обман є скрізь , де є торгівля. На ринку норовлять підкрутити ваги і підсунути кислий сир , в магазині – відвернути електронні ваги убік і підсунути лежану ковбасу.Мета моїх роздумів – нагадати покупцеві про вічну пильность , де б він не купував продукти.
Обман перший – підкладка . Багато супермаркетів " дбайливо " пакують печиво , цукерки , арахіс і родзинки в свою пенопластовую підкладку. За такий ненав'язливий сервіс доводиться платити від 30 до 60 копійок. Якщо врахувати різницю зі звичайним пакетом за 2 копійки , який висить безкоштовно , і собівартості підкладки (10 або 20 копійок) виходить непоганий навар – 20 або 40 копійок.
Обман другий – пакети. У всьому світі в супермаркетах , що найтонший пакет , що найбільший, видаються безкоштовно. У нас це – додатковий заробіток касира. Не знаю , чи доводиться йому ділитися з адміністрацією , покупцеві все одно доводиться витрачати від 25 копійок до 1 гривні за пакет з фірмовою символікою.
Обман третій – в супермаркеті все дешевше . У супермаркеті багато що здається дешевше. Спочатку . А потім виявляється , що все більше товарів дорожче , ніж у звичайному магазині. Обман важко розкрити через різницю в фасуванні . Наприклад , у супермаркеті " Сільпо " продають цукерки. 200 грам за 4 гривні. Такі ж в " Вкусняшкі" коштують 15.50 за кілограм. Яблука за 6.50 в тому ж "Сільпо" бабуся на Анголенко продає за 4.50 . А привезені вони з Польщі. "Сільпо" отримує їх по своїх каналах , а бабуся по своїх – їде на оптовий ринок поряд з " Перемогою " . Тому наш покупець повинен бути завжди в пошуку , добре вміти рахувати. Інакше втрат сімейного бюджету не уникнути!
Обман четвертий – овочі і фрукти. Ви помічали різницю у продажі овочів і фруктів у різних супермаркетах ? В одних все лежить в лотках. Набирай в пакети , зважуй з касиром – і на кассу.У друхих – все вже розфасоване в сіточки з цінником . Не полінуйтеся переважити сіточку. І часто вас може чекати відкриття! Всі овочі і фрукти від лежання в теплі і на світлі всихають. І втрачають у вазі. А хто за це заплатить ? Якщо упакувати все в сіточку , заздалегідь зваживши , то покупець буде платити за первісний вагу , а не реальну .
Обман п'ятий – ковбасний . Здається , як на ковбасі обдуриш ? Є ваги , тобто ціна . Можливо два варіанти. Один і другий я бачила у " Великій кишені" . На полиці – один цінник . Наприклад , ковбаса "Московська" – 35 грн. А на наклейці , дрібно , інша – 42 грн. Всі дивляться на грами і суму до оплати. А те, що тобі підсовують реально дорогу ковбасу , так це " помилка менеджера", який забув прибрати старий цінник .
У другому випадку може постраждати не гаманець , а здоров'я . Таким чином в тій же " Великій кишені" реалізують прострочену ковбасу. Заклеюють ярлик з датою придатності. Я одного разу не посоромилась , відклеїти один ярлик , приклеєний поверх іншого . Різниця – у 2 тижні , звісно, на користь супермаркету. До речі , експеримент відбувався на очах у охоронця і менеджера . Ніхто мені з приводу самоуправства не сказав ні слова. Та й я не стала скандал піднімати . Просто вибрала ковбасу свіжіше по вигляду (вона і м'якше на дотик). Тому що піднімати скандал з приводу кожної несправедливості – доведеться й ночувати в супермаркеті!
Матеріал взято із старої версії сайту «Пороги».
Автор : Дарина Волкова