Сьогодні, офіціант – це одна з найпоширеніших професій, після двірника та парихмахера ,звичайно.
Але люди, що обслуговують людей, часто страждають від нечесності роботодавців.
Так, пропрацювавши 3 неділі у ролі офіціантки, в одному із закладів Запоріжжя, я зрозуміла ,що гарному і трудолюбному персоналу просто «вставляють палки у коліса», бо це не вигідно. Мати гарне обличчя свого закладу і добрі «чайові» офіціанту зовсім не «на руку» власникам закладу.
Спочатку, прийшовши туди, я задалась питанням: «Чому заклад набирає молодий персонал і багато людей без досвіду роботу?Чому не має нікого зі «старих і перевірених» офіціантів ?». Чесно сказати, я була одна з них- тих, у кого малий досвід роботи у цій сфері , проте мала велике бажання навчитися . Але, пропрацювавши декілька днів по 12 годин, заклад не те що не годував персонал, а й по завершенню неділі не видав зарплатню. Чи не ті це кафе, ресторани і клуби, що спеціалізуються з «потоку кадрів»?
«Потік кадрів»- це образне визначення того, що заклад набирає молодий персонал, що працює, потім робить умови того, щоб люди від них йшли: не виплачуючи зарплатню при цьому, не кормлячи , вводячи штрафи,нічим не викликані, маюче хамське ставлення до людей,що у них же і працюють, для того,щоб в них була така собі безкоштовна робоча сила.
«Я працюю тут вже другу неділю, с 6 до 6, і ще ні разу персонал за цей час не погодували. Звичайно ж я беру з собою перекусити бутерброди та воду, проте не завжди вистачає часу просто поїсти», – ділиться своїм обуренням одна з офіціанток,що працювала зі мною зміні.
«Я взагалі вважаю, що адміністрація закладу працює лише на себе. Це видно з того, як нам виплачують зарплатню, а її виплачують по відсотках. І їх взагалі не хвилює чи в мене зйомка квартира , за яку треба платити, чи дитина, чи взагалі мати у лікарні і мені потрібні гроші», – розповідає ще одна моя колега по роботі.
З цих слів стає зрозуміло , що «досвідчені» роботодавці чи не знають як вести свій бізнес, чи беруть на роботу зовсім не кваліфікований персонал, що не знає елементарні умови поводження у колективі та з людьми.
На даний момент, гарний офіціант повинен знати усе: починаючи від накриття столу і закінчуючи психологією людей та сфери менеджменту. Проте, сфера обслуговування, не включає у себе 12-15 годинний графік, непередбаченість виходу на роботу та затримання зарплатні.
На питання до адміністрації клубу щодо цієї проблеми, вони відповіли : « У нас все добре, не розумію чому Ви це запитуєте.Щодо зарплатні ,то це не ваші справи .Кожен заклад працює по-своєму».
З цього можна зробити висновок, що правди нам ніхто і не скаже. Бо який підприємець розповість про погані сторони свого бізнесу?
Отож бо, коли Ви будете шукати роботу на літо, обов*язково перевіряйте заклад з декількох сторін: відгук відвідуючих та слова персоналу,що там працюють. Адже , « в тихом омуте и черти водяться».
Матеріал взято із старої версії сайту «Пороги».
Автор : Анастасия Подольская