Бізнесмен Віктор Ковальчук: «Втримати турбізнес важко, але це перспективна сфера»

AXFsn0OzznE Туризм – це не тільки подорожі, але й чудова можливість розпочати свій бізнес. «Пороги» поспілкувались з людиною, яка досягла успіху в цій сфері. Віктор Ковальчук — засновник та директор туристичної компанії, яка відправляє більше 1000 молодих людей на рік закордон. Завдяки ньому студенти мають можливість стажуватися або працювати в різних куточках світу.

– Яка була ваша перша бізнес-ідея?

Я побудував машинку з конструктора «Лего» і купив цукерки у найближчому магазині та поклав їх у сконструйовану мною іграшку. Наступний мій крок – реклама продукції. Машинка «Лего» стала чудо приладом, яка може виробляти безліч цукерок, принаймні у це вірила моя молодша сестра. Тому вона і погодилась їх купувати в два рази дорожче, ніж вони коштували насправді, бо це ж цукерки з диво-машинки. І хоча мені тоді було лише 8, я мав прибуток у 50% за мою винахідливість.

– Як ви потрапили до туристичного бізнесу?

– Це сталося абсолютно випадково. Я просто хотів підзаробити трішки грошей улітку, тому влаштувався працювати у туристичну компанію. Тоді я ще не знав, що буду працювати у цьому бізнесі довгі роки.

– Яку освіту та досвід потрібно мати для того, щоб успішно працювати в туристичному бізнесі?

– Освіта не має великого значення. Головніше –  знання багатьох мов (цього ніяк не уникнути), вміння спілкуватися з людьми та організованість. Чим більше клієнтів, тим більше інформації, яку слід пам’ятати та правильно використовувати. Коли люди подорожують вони знаходяться в стресовій ситуації, тому вміння їх заспокоїти та переконати – ваше головне завдання.

– Чого ви навчилися від свого найгіршого (найсуворішого) боса?

– Бос, про якого можна тільки «мріяти», був дуже неорганізований, і робив моє життя таким самим. Якщо він згадував у недільний вечір, що забув підготувати проект, то я їхав в офіс та працював стільки, скільки було потрібно. Це дало мені неоціненний досвід, яким босом не слід бути. Він телефонував, коли завгодно, в суботу чи неділю. Це навчило мене поважати свою команду та залишати місце для особистого життя.

– Які помилки найчастіше допускають молоді люди, коли починають працювати в туристичному бізнесі?

– Після закінчення університету молоді люди сповнені ентузіазму, енергії та нетерплячості. Тому вони прагнуть отримати гроші швидко. Це неможливо працюючи у туристичному бізнесі.

Ще однією з помилок є думка, що відкрити бізнес легко. Приведу приклад зі свого життя. Після закінчення конференції у Парижі до мене підійшов молодий хлопець, який захопився ідеєю відкрити свою власну справу. Я намагався йому пояснити, що це не так просто, але врешті зрозумів, що тільки час це зможе довести. Його ідеєю було відкрити компанію в Китаї (він там народився) та відправляти студентів в Україну та інші країни. Пропрацювавши 4 місяці він закрив свою компанію та втратив гроші. Не хочу бути песимістом, зауважу тільки, щоб відкрити свій бізнес треба багато сил та часу.

– А якої помилки Ви припустилися, створюючи власний бізнес?

– Насамперед не дізнався, як багато стресу це приносить у твоє життя. Якщо я міг би щось змінити, то відкрив би свій бізнес не один, а з бізнес-партнером, щоб не отримувати все напруження одному.

– Чи можливо мати друзів в бізнесі?

– Бізнес може вбити будь-яку дружбу. У моєму житті траплялися ситуації, коли я втрачав друзів через свою роботу. Набагато легше мати клієнтів, які стають друзями, ніж працювати з друзями, які стають клієнтами.

t9R5y3jSSYk– Чим ваш бізнес корисний для людей?

– Протягом 10 років, які я працюю, моя робота змінила життя багатьох. Ми відправляємо молодих людей в інші країни у найвіддаленіші куточки світу. Тут, студенти опиняються без своїх батьків, сам на сам із дорослим життям. Вони знаходять нову роботу, друзів, вивчають нову культуру, мову, занурюються у новий світ. Я можу сказати, що тисячі людей, які подорожують з нами, продовжують відкривати для себе нові країни знову і знову.

Подорож – це як вірус. Спробувавши один раз ти вже не можеш зупинитись. Тому я всім раджу розширювати, звичні для себе, межі та подорожувати.

– Які країни люди відвідують найчастіше?

– Америку, Францію, Іспанію, Англію.

– Як Ви приваблюєте велику кількість клієнтів?

– Соціальні медіа – це наш головний помічник у пошуку нових клієнтів. Я не міг собі уявити, що Фейсбук та Вконтакті будуть набагато ефективніші від реклами, навіть по телебаченню. «Ящик» вже не дивиться так багато людей, всі в Інтернеті. Варто тільки розмістити рекламу на Фейсбук – телефон не перестає дзвонити. Ми є свідками нової ери, в якій Всесвітнє павутиння відіграє провідну роль.

– Які переваги та недоліки притаманні туристичному бізнесу?

– Моя робота надає мені безліч можливостей та переваг. Одна з них – це подорож у різні куточки світу. Якби не моя робота, я б ніколи не відвідав стільки країн, сторінки в моєму загранпаспорті не закінчилися б так швидко.

Моя робота ніколи не закінчується. Якщо інші люди працюють з 9 до 18, то я працюю увесь день. Моя компанія працює більш ніж з 24 країнами світу, тому я повинен бути на зв’язку постійно. Більш того, ми повинні бути впевнені, що учасники програми мають усе необхідне для подорожі (віза, квитки, бронювання готелів). Нові та нові клієнти з’являються і операція повторюється. Тому часу для себе мало. Це щодо недоліків.

– Чи думали Ви колись змінити професію?

– Так, за освітою я журналіст, але ніколи не працював за професією. Після 10 років роботи у туристичному бізнесі замислився, чи на правильному я шляху… Потім мав натхнення і написав книгу.

Врешті решт я зрозумів, що люблю свій бізнес і люблю те, що роблю. То чому ж я маю змінювати свою роботу?

– Чи впливає якось сьогоднішня політична ситуація в Україні на Ваш бізнес?

– Я думаю, що яка б ситуація не була –  це завжди нова можливість. Зараз гарний момент для діалогу із урядом та посольством країн Європи. Час полегшити процес отримання візи та зробити нарешті подорожі доступними для українців. Показовим є те, що отримання візи для росіян у Францію, наприклад, взагалі не викликає жодних проблем, тому що вони мають спеціальну угоду з цією країною. Що ж перешкоджає нам зробити те саме?

– Розкажіть секрет успішних людей.

– Вірити в свою справу на 100% + Удача + Вдалі контакти та зв’язки. Ну, і звичайно, щоб бути успішним слід багато працювати

– Що Ви порадите студентам, які закінчують навчання та починають «доросле життя»?

– Будьте терплячими, щоб не сталось, це мабуть, найважче, але найважливіше завдання, яке постає перед випускниками. Завжди не бійтесь показати свій ентузіазм, такі люди завжди ціняться у роботі та й у житті загалом. Показуйте свій інтерес до справи. Посміхайтесь і ви отримаєте позитив у відповідь. Використовуйте Інтернет для пошуку нових зв’язків та контактів. Соціальні мережі можуть бути не тільки розвагою, але й джерелом для пошуку нових корисних зв’язків. Не бійтесь задавати питання. Спочатку подумайте, чого ви хочете, а потім вже робіть, так ви зекономите багато часу. Уявіть, яку кар’єру ви хочете мати та яке життя в цілому, і впевнено крокуйте до своєї мети.

Автор: Наталья Дробязко