Експерти розповіли студентам ЗНУ про реалії українського медіа-простору

Зараз в українському медіа-просторі склалась дуже непроста ситуація, проти України ведеться інформаційна війна. А тому сьогодні як ніколи потрібно слідкувати за тим, які матеріали з’являються у ЗМІ і як на них реагує суспільство. Про стратегії інформаційної політики держави, технології інформаційної війни, про ситуацію в українському медіа-просторі та професіоналізм журналістів розповіли студентам факультету журналістики керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ Інституту демократії ім. Пилипа Орлика Світлана Єременко та соціальний психолог, член Національної спілки письменників України Олег Покальчук.  

Олег Покальчук розповів про інформаційну агресію, її цілі, її об’єкти та суб’єкти. На думку соціального психолога завданням інформаційної агресії є зміна поведінки людини. «Завдання інформаційної атаки, як і всякого афериста, є зміна вашої поведінки для вигоди людей, які за цим стоять. Завдання противника полягає в тому, щоб інформаційний сигнал змінив вашу поведінку, але таким чином, ніби це ваше власне переконання», – наголошує Олег Покальчук. На заваді будь-якому інформаційному сигналу стоять такі фільтри як стать, вік та локація, або місце проживання. Боротися з інформаційною агресією не варто, вважає Олег Покальчук, тому що під час боротьби інформація опиняється у вашій голові і впливає на свідомість. Ефективною протидією є створення власних позитивних думок, ситуацій, займатися собою, своїм життям, своїми ближніми.

Світлана Єременко розповіла про моніторинг регіональних ЗМІ. «Моніторинг проводиться вже три роки і за цей час ми побачили дуже невтішну картину. Одним із найбільших недоліків є низький професійний  рівень журналістів. Це проявляється у тому, що зі сторінок газет, інтернет-сайтів фактично зникають якісні репортажі, інтерв’ю, натомість присутня велика кількість замовних матеріалів, так званої «джинси»», – говорить Світлана Єременко. Ще однією проблемою журналістка називає копірайтерство. Журналісти вже не створюють власні матеріали, а просто переписують прес-релізи. Вихід з цієї проблеми Світлана Єременко бачить у роздержавленні ЗМІ. Це допоможе підвищити конкурецію між ЗМІ, журналісти будуть професійнішими, зменшиться кількість видань, потрібно буде менше факультетів журналістики, а якість підготовки майбутніх журналістів збільшиться. Медіа-експерт радить студентам для підвищення журналістської мастерності більше читати, самовдосконалюватись, відвідувати театр, кіно, ходити на виставки, якомога більше писати, вивчати іноземні мови – одним словом використовувати всі можливості для власного розвитку.

Автор: Аліна Булава 

Фото:http://sites.znu.edu.ua