У 2015 році Україну відвідала рекордно низька кількість іноземних туристів. За даними Адміністрації Державної прикордонної служби України у цьому році до нашої країни завітало лише 124 тисячі іноземців, що є найнижчим показником за останні 14 років.
Падінню кількості іноземних туристів в Україні не зарадили навіть лібералізація візового режиму та спрощення прикордонних формальностей для учасників міжнародного руху, які отримали високу оцінку з боку громадськості ще під час проведення чемпіонату Європи з футболу у 2012 році.
«Відповідно до міжнародних угод та рішень Президента України громадяни 61 країни світу перетинають державний кордон України без віз. Переважна більшість іноземців звільнена від заповнення імміграційних карток, де зазначається мета прибуття в Україну. На сьогодні навіть розглядається питання щодо зняття з Державної прикордонної служби України завдання зі збирання та формування статистичних даних стосовно мети в’їзду в Україну іноземців, оскільки це ускладнює впровадження інноваційних підходів щодо спрощення прикордонного контролю, а в ряді випадків унеможливлює їх запровадження, оскільки передбачає процедуру усного опитування кожної особи, яка перетинає державний кордон», – проінформував «Пороги» тво директора Департаменту аналізу та оцінки інформації Державної прикордонної служби України Леонід Баран.
Майдан трохи налякав туристів, війна остаточно підкосила туризм
За статистичними даними Адміністрації Державної прикордонної служби України видно, що відвідуваність України значно впала ще у 2013 році, коли почалися події Майдану. А з розгорененням бойових дій на Сході України ситуація взагалі критично погіршилася. Люди просто бояться їхати до країни, у якій йде війна. Це видно з активного обговорення цієї проблеми у соцмережах.
На думку депутатів Верховної ради, на розвиток туристичної сфери негативно впливає тотальна дезінформація, яку ведуть сьогодні російські ЗМІ, створення ілюзії повномасштабної війни. Однак дається взнаки й недостатня лояльність українського законодавства у видачі віз та низька якість сервісу для іноземців. Крім того, вимагає вдосконалення законодавча база, також необхідне створення єдиного державного органу, який займався б питаннями цієї сфери.
Звичайні запоріжці, яких опитали «Пороги», вважають, що вітчизняні засоби масової інформації також не в повній мірі інформують про відпочинок на теренах України.
За словами депутатки Анни Романової, з одного боку, під час війни суперечливою є робота над розвитком туристичної привабливості, а з іншого – ця сфера може давати значні прибутки державі.
«Вкладений у туризм один долар дає 7 доларів інвестицій суміжним галузям економіки: ресторанно-готельному бізнесу, транспортові, сфері розваг. Кожні десять туристів дають роботу двом працівникам, а кожне робоче місце в туризмі створює чотири місця в суміжних галузях. Якщо успішно розвивати внутрішній туризм, додатково можна зберегти в Україні 5-6 мільярдів доларів, які наші співвітчизники витрачають на відпочинок у Єгипті, Туреччині, Альпах тощо. Передбачуваний обсяг додаткових коштів в економіку країни може стартувати від 10 мільярдів доларів і більше,» – пояснила Анна Романова.
Що запоріжці думають про українські курорти?
Щоб дізнатися реальний стан українського курортного бізнесу, «Пороги» опитали 31 пересічного запоріжця. За результатом опитування ми дізналися, що 80,6 відсотків опитаних відвідували українські курорти, проте дійсно популярними їх вважають лише 22,6 відсотків.
Зважаючи на це, досить виправданим є те, що 69,2 відсотки опитаних, обрали б для відпочинку іншу туристичну країну. На 2015 рік країнами, які українці відвідують найчастіше є Польща, Молдова, Угорщина, Білорусь, Словаччина, Румунія, Німеччина, Єгипет, Туреччина, ОАЕ.
Головною проблемою українських курортів 67,7 відсотків опитаних запоріжців називають невиправдано завищені ціни. Також, причинами, які гальмують розвиток туристичної індустрії, українці називають:
– необізнаність громадян про курорти України (50 %);
– факт, що Україна була закрита до 1991 року, а саме такі країни найбільше витрачають зусиль на розвиток туризму (32,1%);
– більшість лідерів туристичного бізнесу є сусідами України (25%).
Небайдужі запоріжці запропонували наступні шляхи вирішення проблем туризму в Україні:
етальніше читайте на УНІА
Автор: Анна Покровська