В Україні запрацювала База компетентних експертів для медіа expert4.media, мета якої — покращити якість і достовірність коментарів і оцінок, а також збільшити присутність жінок-експерток в українських ЗМІ. Про це повідомляє “Інститут масової інформації“.
За словами виконавчої директорки ІМІ Оксани Романюк, перша ідея створити базу даних експертів для ЗМІ з’явилася після досліджень ІМІ, які показали, що жінки виступають в якості експерток в українських медіа лише приблизно у 17% матеріалів, натомість 83% експертних коментарів надають чоловіки.
«Але, коли ми почали працювати над базою даних експертів, то з’ясували, що проблема набагато глибша і серйозніша, ніж гендерний дисбаланс. Раптом виявилося, що в українських медіа взагалі мало присутні коментарі професійних експертів з різних сфер, і важливі теми або не коментуються і не роз’яснюються для публіки взагалі, або їх коментують політики, лідери думок, чи очевидці із соцмереж», — говорить Оксана Романюк.
Тому ІМІ вирішив започаткувати базу даних з інформацією про експерток та експертів, кожний та кожна з яких є перш за все професіоналом у сфері своєї діяльності.
Юристи ІМІ виписали критерії, за якими затверджуються експерти для expert4.media, а саме — це відсутність в анамнезі непрофесійних або «продажних» коментарів.
«Ми будемо раді почути ваші відгуки, пропозиції, і також пропонуємо вам долучатися і допомагати робити українську журналістику якіснішою. Ми також пропонуємо нашим медіа оцінити самим, яких експертів вони залучають, і, наприклад, порахувати, просто для цікавості, скільки з них чоловіків, а скільки жінок. І скільки взагалі професійних експертів у вас в новинах», — підкреслює директорка ІМІ Оксана Романюк.
Крім того ІМІ закликає журналістів та експертів доповнювати Базу через відповідну форму на сайті expert4.media.
ІМІ буде продовжувати активно працювати над наповненням і покращенням бази.