Перший тур дебатів ПРО ЧЕСНУ ОСВІТУ: як це було і про що дискутували у ЗНУ

“ПОРОГИ” продовжують слідкувати за реалізацією проекту «Чесна освіта» в ЗНУ, частиною якого є дебатний турнір.

Сьогодні, 10 листопада в стінах Запорізького національного університету відбувся відбірковий тур дебатів на тему «Чесна освіта: міф чи реальність?». 

За кілька хвилин до початку нам вдалось запитати голову Запорізького осередку Федерації дебатів в Україні Юлію Юргіну про її очікування від сьогоднішнього раунду дебатів та про основні критерії оцінювання дебатерів:

Юлія, сьогодні ви голова суддівської колегії, розкажіть нам про ваші очікування та про основні критерії оцінювання?

“Головне, що я очікую від учасників – це те, щоб вони перейнялися тими проблемами, які є в нинішній системі освіти на ціннісному та практичному рівнях. Важливо, щоб учасники змогли показати глибину власних думок та ідей.

Це стосуються і критеріїв оцінювання. Їх декілька – зміст, тобто релевантність, важливість і доказовість аргументації. Перемогу отримують ті аргументи, важливість яких була продемонстрована, і які були доведені. Також ми будемо приділяти увагу тому,  як учасники дотримуються своїх функцій, ролей в грі. Але зміст має першочергове значення”.

Дебатерів привітали Оксана Ковтун, координатор від студентів проекту «Чесна освіта», яка розповіла про перебіг подій програми, акцентувавши увагу на старті обговорення “Кодексу честі ЗНУ”. Юлія Юргіна, головуючий суддя, представила колег — Євгена Мовчана й Ольгу Гаркушу — та поділилась подробицями щодо безпосереднього перебігу дебатного раунду.

15000591_1294688583935954_7989529732513537624_o

До дебатерів з вітальним словом також звернувся і гість Запорізького національного, представник  Американських Рад з міжнародної освіти Тарас Тимочко. Особливу увагу він приділив активності студентської громади та перспективам ЗНУ:

“За студентами – процес змін, ваш університет має великий потенціал для того щоб стати провідним в регіоні та Україні,  у вас є свої сильні сторони, які треба ще далі розвивати. Прозорість і академічна доброчесніть як її компонент повинен бути невід’ємною частиною цих змін та частиною освітнього процесу.”

У перший дебатний раунд  зіграли 12 команд, що представили кілька факультетів вишу та Економіко-правничий коледж ЗНУ. Більшість учасників – це студенти, проте декілька викладачів все ж таки пристали на пропозицію «знайти істину,  дебатуючи».

Резолюція відбіркового раунду звучала так: «Ця палата заборонить додаткові добори балів, які поза графіком дозволених консультацій».

Учасники були розділені на три групи по чотири команди в кожній грі: по 2 команди для Уряду та Опозиції, як це передбачено британським форматом Парламентських дебатів. На перший погляд могло здатись, що це занадто легка та не дискусійна резолюція, але насправді тези та аргументи учасників були напрочуд цікавими.

Команди звертали увагу на розуміння освіти, як послуги, де сторони добровільно дають згоду на свій обсяг праці та повинні виконувати свою частину функцій. У свою чергу, це призвело до дискусії щодо гармонійного поєднання дисципліни та гуманного ставлення до студентів у виші. Деякі команди наголошували на загрозі потенційної  корупції в ситуації зменшення простору для легального вирішення академічної проблеми, інші дебатери відстоювали ідею високої соціальної відповідальності інституту освіти, яка повинна становити систему чітких правил.

Також учасники наголосили на стресових ситуаціях, що можуть виникати при перевантажені як для студентства, так і для викладацького складу.

15007569_353954461618170_1272013443_o

Після закінчення активної фази гри судді приділили увагу аналізу аргументації та діям як команд, так і окремих спікерів. У учасників була можливість розібратись як в сильних, так і в слабких сторонах своїх виступів, поставити питання суддям.

Таким чином, до півфіналу пройшли вісім команд:  “Ядерний вибух” (ЕПК), “Плагіатори” (ФСУ), “From Forbes” (ФСУ), “Один в помощь” (історичний), “Quercus” (біологічний), “Гурмани історії” (історичний), “R2D2” (журналістики), “Тардіс” (журналістики)

Своїми враженнями від відбіркового раунду дебатів з «ПОРОГАМИ» поділилась учасниця команди “Quercus” Анастасія Долгополова:

“Перший етап дебатного турніру “Чесна освіта: міф чи реальність” справив дуже приємне враження. Як голові навчального сектору студради ЗНУ мені дуже близька ця тематика, сподобалось об’єктивне суддівство та атмосфера, що заряджає на гру!

Хочеться відзначити, що навіть після закінчення туру в нас залишилось бажання дискутувати та відстоювати свою думку, оскільки обрана тема є актуальною, є над чим замислитись. Це були перші дебати, у яких я брала участь (але не перші до організації яких була залучена), можу впевнено сказати, що вони запам’ятаються надовго.”

Вже завтра, 11-го листопада з 9.00 до 14.00 в VI корпусі ЗНУ (116 ауд.) відбудеться півфінал та фінал дебатів про академічну доброчесність «Чесна освіта: міф чи реальність?»

Найсильніша команда-переможець в грудні зустрінеться в дебатному турнірі з командою адміністрації Запорізького національного університету.

Нагадаємо читачеві, що дебатний турнір серед студентів і викладачів ЗНУ здійснюється в межах проекту #чесно_education за підтримки Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP, що реалізується Американськими Радами з міжнародної освіти за сприяння Посольства США в Україні. Головною метою цієї програми є створення в виші Кодексу академічної доброчесності,  який став би одним з головних нормативних актів університету.

А поки «ПОРОГИ» нагадують корисні посилання, за якими можна знайти текст Проекту Кодексу про академічну доброчесність ЗНУ та долучитись до обговорення:  

https://www.facebook.com/ngosmartzp , https://vk.com/ngosmartzp

Автор: Ольга Лебедєва

Фото: Марія Пересипко