«Щоб стати успішним в журналістиці, необхідно для початку вирішити стати успішним», – продюсер Влад Ряшин

Кількість незалежних (і не дуже) інформаційних ресурсів щороку зростає. Тож професія журналіста залишається затребуваною на ринку праці та, відповідно, популярною серед абітурієнтів, що тільки обирають свій майбутній фах.

Свідченням останнього є традиційно висока цікавість випускників до факультету журналістики Запорізького національного університету – провідного закладу в регіоні, де вже більше десяти років навчають медійників. Обов’язковим компонентом профільної підготовки тут завжди були заходи за участі професійних журналістів, редакторів та інших відомих людей у галузі медіа. Так, нещодавно тут відбулась чергова зустріч: студенти поспілкувались про нюанси майбутньої професії з кіно- і телепродюсером, засновником і генеральним продюсером групи компаній Star Media Владиславом Ряшиним. За підсумками обговорення «Пороги» склали ТОП-5 порад, що допоможуть журналістам-початківцям почуватися впевненіше на шляху до професійного успіху.


Сім раз осмисли – один раз обирай

Журналістика – це та спеціальність, на яку люди приходять усвідомлено. Перед тим, як зробити вибір, ви повинні осмислити: чи існує єдність душі і розуму, чи є ваша робота не робота, а спосіб життя? Якщо ви захоплені ідеєю, ви  готові прокидатися в ночі та занотовувати свої думки – тоді успіх гарантовано.

Далі вже постає питання, в якій сфері журналістики ви себе бачите, якого рівня успіху прагнете досягти, а це все залежить від ваших амбіцій, самокритики і таланту. А талант – це постійне самовдосконалення. Не варто покладатися лише на здібності надані природою, адже якщо ними не користуватися і не розвивати, то вони  швидко зникають.

Не відкладай свої навички на завтра – застосовуй їх на практиці вже сьогодні!

Весь час ви повинні себе самовдосконалюватись, розширювати світогляд, вчитися – на помилках, на власному досвіді, на нових технологіях. Аналізувати те, що роблять ваші колеги й конкуренти, – і постійно вчитися… Факультет журналістики – це фундамент. Тут прищеплюють знання і навички, які можна використовувати як в журналістиці, так і в інших суміжних професіях. Це, зокрема, й редакторські вміння, знання про драматургію, розуміння творчих процесів – ці інструменти стануть корисні в багатьох галузях.

Правило МММ: мотивація, мотивація і ще раз мотивація

Потрібно прокидатися вранці і розуміти, що сьогоднішній день змінить твоє життя, бо ти цього хочеш. Хочеш вийти на новий рівень, бо ти в цьому зацікавлений. Хочеш, щоб тобою пишалися. Хочеш власну програму? Досягай. Бажаєш створити новий телеканал? Будь ласка. Поставити мюзикл – уперше на українському телебаченні? Не питання, якщо є бажання. Готовий заснувати власну компанію? Усе в твоїх руках. Це, якщо коротко, про реальний професійний шлях реальної людини – кіно- й телепродюсера Влада Ряшина, який свого часу закінчив Запорізький національний університет.

 Зелене світло всім ідеям і проектам

Як втілити в життя свої творчі задуми? Для молодих журналістів є декілька шляхів вирішення цього питання. По-перше, традиційні метод – піти в будь-яке видання і запропонувати свої послуги, ідеї, напрацювання. Не опускайте руки, якщо у вас не вийде. Пробуйте ще – будьте наполегливими, аналізуйте свої помилки і робіть висновки. По-друге, є велика кількість медіа-груп і широкі можливості для незалежних блогерів. Спробуйте себе в цій сфері. Оберіть тематику, яку ви вважаєте прийнятною для себе і цікавою для глядача. Блогерів пише безліч, і кожен з них має свою унікальність і свого читача. Деякі з них мають мільйонну аудиторію – на таких звертають увагу медіа-платформи та рекламодаці. Наприклад, в YouTube існує власна програма підтримки молодих, але перспективних каналів. Менеджери YouTube самі виходять на зв’язок і запрошують блогерів-початківців на семінари, де розповідають, як правильно використовувати відеоканал та як себе продавати.

 «Слово не горобець: як вилетить – не впіймаєш»

Журналіст – це посередник між інформацією та суспільством, а сформована думка – це вже матерія, що потрапляє в голови цього суспільства. Тож слово має велику ціну: що ти хочеш сказати своєму читачу чи глядачу, що саме повинно залишитися в його голові. Не має значення: це фільм або серіал, програма чи новинний сюжет. Важливо, щоб людина правильно скористалася цією інформацією. Тому потрібно постійно усвідомлювати, що ти говориш, нести відповідальність за сказане й зроблене та не піддаватися ейфорії високих рейтингів і популярності.

Анастасія Третяк