Заробіток в Інтернеті стає все дедалі популярнішим, зокрема серед студентів і молодих людей без попереднього досвіду роботи. Ще кілька років тому ця сфера могла забезпечувати стабільний дохід лише досвідченим веб-майстрам, які знались на «просунутих» віртуальних майданчиках і таємному інструментарії SMM.
Мало хто з людей, далеких від інтернет-технологій, зможе дохідливо пояснити, хто ж SMM-ник. Більше того: серед професіоналів думки про цю професію розходяться аж до полярних. Розібратися в тому, хто такий SMМ-менеджер, як працює реклама в соціальних мережах і на що звернути увагу при виборі контенту, авторці «Порогів» допоміг трафік-стратег компанії «SMMSTUDIO» Олег Кучма.
SMM (Social Media Marketing) – один з методів просування своїх товарів і послуг за допомогою соціальних медіа. Відповідно, людина, яка працює на цьому майданчику, і є SMM-ником. Її завдання – привернути увагу людей, листуватися, верстати новинну стрічку. Для цього фахівець з SMM використовує різні маркетингові інструменти. В університетах нині їх не вивчають, проте спеціалізовані студії та курси дозволяють розібратись у спеціалізації фактично з нуля.

У чому секрет популярності реклами в соцмережах?
Соціальні мережі – це канал, що дозволяє вам працювати з вашою цільовою аудиторією. За допомогою такої реклами можна достукатися до людини на другій сходинці впізнаваності Бена Ханта. Простіше кажучи, актуалізувати проблему та продати послугу – навіть тоді, коли людина й сама не знає, що в неї є якась проблема. У соцмережах дуже ефективно працює реклама про схуднення, тренінги самопізнання тощо. Людина не шукає цих можливостей – їй їх «підказують».
З чого почати?
Без чіткого розуміння, що таке SMM і для чого він може бути корисний саме вам, є велика ймовірність прогоріти. SMM – це насамперед маркетинг, потрібно почати з його основ. Якщо у вас не буде якихось базових концепцій: як це взагалі працює і як людина сприймає інформацію, то інструментами ви користуватися не зможете. Залежно від цільової аудиторії – різний індивідуальний підхід. Тому необхідно розуміти, на кого розрахований ваш продукт і які завдання ви перед собою ставите. Є різні пабліки, групи, які викладають свої кейси (історії успіху). Можна подивитися на приклади і визначити для себе чинники успіху. SMM можна розбити на чотири складові частини: контент, дизайн, трафік та управління. Якщо говорити про трафік, то є величезна кількість курсів і майстер-класів. Наприклад, у Плетньова, Князевича, Князєва. Що стосується копірайтингу, то є дуже хороша книга, яку потрібно прочитати всім і кожному. Це «Пиши скорочуй» Максима Ільяхова. Дизайн – це оформлення, робота з сервісами і програмами, що призначені для цього, наприклад, Photoshop. І, звичайно, управління. Тут важливо розуміти, як працює мислення людини, щоб вибудовувати стратегію привернення її уваги. Також Дамір Халілов, автор бестселера «Маркетинг в соціальних мережах», склав список з 50 головних книг для SMM-фахівців.
Який контент є найбільш привабливим?
Завжди цікавішим і привабливішим для користувачів було відео, оскільки воно включає аудіо- і відеоряд. Зараз активно працюють GIF-анімації. В принципі, все добре й продуктивно працює, коли це красиво упакувати для вашої цільової аудиторії. Звичайно, контент залежить від того, в якій соціальній мережі, для кого та який продукт ви рекламуєте. Якщо, припустимо, це продаж одягу для дівчат від 16 до 23 років, то найкращим буде Instagram. А якщо це гуртовий продаж технічного обладнання оптом – то Facebook, оскільки більше уваги відводиться тексту.
Чи можна назвати SMM-никами блогерів в YouTube і Instagram?
Певною мірою, так, адже вони як раз і займаються тим, що керують увагою людей в соціальних мережах. Але вони не виконують функцію як такого маркетингу: у них є канал, куди люди приходять, але блогери просто генерують для нього контент. Вони не займаються активно тим, щоб до них приходила цільова аудиторія.
Чи має значення кількість підписників для того, щоб заробляти на рекламі?
Важливо, якщо це «живі» підписники, тобто реальні люди. Саме «живі» підписники будуть переглядати ваші пости, і саме вони зможуть приносити вам стабільний заробіток у мережі. Якщо говорити про блогерів як про один з методів реклами вашого продукту, то важливішою є не кількість, а якість: як люди на них реагують, скільки лайків, які «живі» коментарі.
Яка соцмережа є ідеальною платформою для просування свого бренда?
Немає ідеальної соцмережі – унікального інструменту, що працює у всіх бізнесах. Адже для кожного окремого проекту – різна цільова аудиторія, і вона по-різному взаємодіє та реагує на якісь речі. З огляду на рекламні бюджети, для таргетологів (ті, хто налаштовують рекламу) привабливішим, напевне, буде Facebook: ті кошти, що витрачаються підприємцями на рекламу тут, у рази більше, ніж в інших соцмережах. До речі, Instagram – частина Facebook, багато хто цього не знає, а саме тому реклама з Instagram відбивається в Facebook.
А якщо говорити про Україну?
Для українського ринку привабливішим, особливо після заборони «ВКонтанте», став Facebook. Тут набагато більше фільтрів та інструментів, що дозволяють зробити якісну рекламу. Дещо інакше працює стрічка новин, менше спаму. Тут легше рухатися нормальному органічному бренду. Жорсткіша політика і менша кількість ботів також приваблюють користувачів. Наприклад, якщо створюється сторінка з умовною назвою «Будинок хутра», її незабаром банять, оскільки Facebook, розуміє, що в людини не може бути такого імені.
Ось, мабуть, основні рекомендації для тих, хто хоче займатись планомірною та систематичною роботою в соціальних мережах, але не знає, з чого почати і на чому акцентувати увагу. Якщо ви зацікавилися, то з 1 квітня починається безкоштовний курс «Факультет Facebook реклами» (для мешканців Запоріжжя). Заявки приймаються до 30 березня. Детальніше – тут SMMSTUDIO. Також є платний онлайн-курс «Ефективна реклама в Facebook і Instagram».
Дізнавалась Христина Майдук