Питання безпеки та надійності МАФІВ (місць роздрібної торгівлі) для городян досить важливе. Обрати місце, яке гарантовано буде постачати лише якісну продукцію та сервіс, та ще й за справедливі кошти – вимушена потреба в сучасних реаліях. Місто Запоріжжя не оминули бізнесмени у сфері ресторанного господарства.
Традиційно багато закладів харчування знаходиться біля навчальних закладів. Воно й зрозуміло — потенційних покупців значно більше, аніж у житлових районах. Та чи завжди такий бізнес є відкритим і чесним до відвідувачів? Або ж бізнесмени користуються довірою молодих людей, щоб приховати очевидні недопрацювання?
За Законом України “Про захист прав споживачів” покупець має право на те, щоб продукція була безпечною для його життя та здоров`я. Більше того, за цим самим законом, кожен заклад повинен мати так званий “Куток споживача”, де містяться: інформація про власника, книга відгуків, контакти органів, які захищають права споживачів, та інформацію про місця для куріння. Необов`язковими, але бажаними у кутку споживача, є санітарні норми, ветеринарні документи та правила продажу окремих товарів. Важливим є те, що ці документи обов`язково повинні бути у наявності. Коли відвідувач вимагатиме ці документи, працівники повинні їх показати.
Крім того, на видному місці мають бути доступними для огляду ліцензія на право торгівлі та копія Свідоцтва про реєстрацію платника податків. Дотримання таких базових вимог є банальною повагою до законів та своєї клієнтури.
Заклади біля ВНЗ зазвичай відвідують молоді люди, які мають на меті перекусити в перервах між навчанням. Вочевидь, в них нема компетенції та часу перевірити чесність ведення бізнесу власників, хоча вони мають на це повне право. В той же час у цих закладах далеко не все ідеально.
Ми відвідали мафи, які знаходяться неподалік від ЗНУ. Серед 12 перевірених закладів (6 кіосків та 6 кафе). Лише 8 надали потрібні документи. В 3 інших документи, за словами працівників, є, але вони у головному офісі або ж у власника, якого, як правило, ніколи немає на місці. Це вже означає грубі порушення у законах і халатність.
У ще одному закладі — кафе “My Coffee” все значно гірше — на наше прохання показати документи, працівники грубо нам відмовили.
Ми опитали 12 постійних відвідувачів, щодо якості їжі в районі університету. Результати виявились не зовсім втішними. Окрім скарг на сервіс, є нарікання навіть на санітарні норми.
Сумна статистика щодо доброчесності закладів має стати поштовхом для небайдужих людей та особливо власників таких проблемних закладів. Ця хвороблива та важлива тема має порушуватись, а не “спускатися на гальмах”, адже вчора це є приховування документів, а завтра — недотримання інших законів, які можуть нашкодити здоров`ю.
Микола Мельничук