Другий етап тренінгів з медіакультури здивував результатами

На факультеті журналістики продовжуються семінари на тему: «Формування медіакультури вчителя української мови та літератури в умовах становлення нової української школи”.

Вітаючи учасників тренінгу, помічник Аташе з питань культури Посольства США в Україні Віра Максимова наголосила на важливості формування медіакультурних навичок у школярів. Розповіла і про грантові можливості участі у програмах обміну та проектній діяльності для вчителів, детальніше у матеріал тут.

“Я працюю у відділі, який займається публічною дипломатією. Доволі часто у нас виникають розмови про те, як оцінити, або побачити результати своєї роботи. У вчителюванні теж необхідно, щоб пройшов певний час до того, аби побачити результати в очах випускників. Україна стала ледь не першою у світі за практичним набуттям досвіду у навчанні медіа-культурі (з 2014 року). Тож, сподіваюсь, що через декілька років медіаграмотність стане повсякденням”.

45166149_2015677655389389_6908853292487409664_n

На другомі зібранні учасники слухали лекцію про позакласну роботу. Медіатренер Віктор Костюк відзначає, що на першій зустрічі говорили лише про основні напрями формування медіаграмотності, а зараз піднімалась тема того: “Що саме” та “Як саме” треба говорити. На здивування, викладачі вже принесли із собою певні напрацювання.

“Кожному з викладачів треба було взяти певний клас і певну тему привязуючи її до медіа. Наприклад, 5 клас на уроці прийменників вивчає правила на текстах з газет. На другому семінарі викладачі представляли вже виконану роботу. Те, що я побачив –  вразило. Дійсно вразило те, що ми змогли інфікувати натхненням”.

45024647_313369282822194_6904130000987881472_n

Однією з презентованих завдань була ідея школи “ЕйдоС”. Світлана Кушнір говорить, що обміну досвідом є ключовим у створенні проектів.

“Особливо радує те, що ми отримуємо якісний аналіз практичного матеріалу. Нам показують саме дієві відео-матеріали. Ми підготували проект “Шкільне телебачення” і брали до уваги не тільки настанови менторів, а й досвід наших колег”.

44979352_198075177754932_4449266122117611520_n

Матеріали і презентації тренінгу можна завантажити тут.

Більше фото можна завантажити тут.

Піднімали і тему «Маніпуляції та фейків у медіа: як зрозуміти, що вас обманюють, і не стати жертвою провокації?». Про основні маркери маніпуляцій, поняття фреймінг, виривання з контексту, невідповідність картинки та інформації, форми та змісту говорила медіатренер Олександра Усенко.

45179569_291604621679785_585298291760037888_n

Те, наскільки добре людина розбирається у дезінформації, маніпуляціях, фейках залежить не від віку, а скоріше від наявності у неї критичного мислення, володіння інструментами перевірки інформації, означає Олександра.  

“Навчатися медіаграмотності важливо не лише викладачам – технології стрімко розвиваються, а разом з ними вдосконалюються маніпуляції та фейки.Щодо прикладів і лайфхаків. Якщо матеріал у медіа викликає сильні емоції, варто замислитися, чи не є він маніпулятивним. Допоможе не піддатися на провокацію і увага до деталей. Викладати вчителям – справжній кайф! Вони уважно слухають та активно дискутують, а не скролять фейсбук”.

Серед основних ознак маніпуляцій і фейків були виокремлені такі: занадто емоційний виклад інформації, заклик до дії,  відсутність посилань на джерела інформації, сенсаційні заголовки, специфічне оформлення інформації (шрифти, кольори, інтонація ведучого) та інш.

Офіційний сайт: https://medialiteracy.zp.ua/tag/news/

Третій семінар пройде вже на початку січня. По завершенню роботи, учасники презентуватимуть навчальну програму “Медіаграмотність”. Її використовуватимуть для подальшого впровадження у навчальний процес школярів старших класів. Після вдалого захисту, на вчителів чекає вручення сертифікатів.

45144590_2191008727825651_8877664149195194368_n

Семінари організовані представниками факультету журналістики за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні та Південноукраїнського центру медіаграмотності.