Кампанії за інтереси ЛГБТ

У м. Запоріжжя у конференц-залі готелю «Театральний» проводилася прес-конференція з питань гендерної рівності та толерантності. Організовував цю подію БФ «Гендер Зед», який був автором жовтневої білборд-кампаній #СтопГомофобії.

Ще одна акція — #ГендернаРівність тривала протягом листопада та мала на меті привернути увагу українців до проблеми гендерної нерівності і високого рівня домашнього насильства. Соціальна компанія не випадково почалася саме у листопаді, адже у цьому місяці починається всесвітня акція «16 днів проти гендерного насильства» (з 25 листопада по 10 грудня), яка проводиться щорічно з 1991 року.

333

«Ми розмістили білборди у п’яти містах України: Запоріжжі, Херсоні, Кропивницькому, Вінниці та Полтаві. Чому саме білборд-кампанія? Ми вважаємо, що суспільна думка може змінитись та трансформуватись лише за умови поглиблення та розширення уявлення людей щодо гомосексуальності. Це можливо за таких умов: чим частіше, чим більше і чим довше ми будемо говорити про проблематику гомофобії, про проблеми з якими стикається ЛГБТ-спільнота, тим швидше суспільна думка буде зрушуватись у бік прийняття ЛГБТ». — розповів керівник проекту «Forward to Equality» Дмитро Калінін.  Також він зазначив, що «Воєнний стан жодним чином не вплине на правозахисну діяльність нашої організації та інших організації, які опікуються дотриманням прав людини, та громадянина, та працюють у сфері антидискримінації».

Гендерна експертка, Світлана Дубина доповідала скайп-зв’язком, що обидві кампанії у Вінниці викликали великий резонанс, і не дивлячись на розмаїття тональності відгуків у соціальних мережах, засоби масової інформації у своїх матеріальних здебільшого коректно писали про них. Якщо перші білборди були сприйняті більш агресивно, то білборди щодо гендерної нерівності викликали менше супротиву.

4

Те, як українські ЗМІ висвітлили білборд-кампанії – це великий рух вперед, та великий прогрес, зазначила експертка у питаннях журналістської етики Наталія Виговська. Але якщо говорити про те, як висвітлюються теми ЛГБТ та гендерної рівності у регіональних медіа в цілому, то проблеми, звісно, ще великі. По-перше, коректність та термінологія: по-друге, стереотипи журналістів та журналісток які вони поширюють на свої матеріали.

Генеральний консул ФРН Вольфґанґ Мьоссінґер відмітив, що основним аспектом підтримки урядом Німеччини ініціатив у всьому світі є правозахисні громадські організації, просвітня робота. Ключовим питанням проекту «Forward to Equality» якраз і стала боротьба з дискримінацією на ґрунті сексуальної орієнтації та захист, а також одна з найважливіших тем підтримка жінок шляхом зміни стереотипного сприйняття жінок і чоловіків.

Зі слів Дмитра Калініна, по результатам опитувань близько 40 % жителів не підтримують ідеї ЛГБТ, відреагували на питання про рівність з агресією близько 10%. Більшість людей відносяться до ЛГБТ товариства стереотипно, тому не розуміють, що несе в собі ця ідея.

Метою фонду, за словами директор Запорізького обласного благодійного фонду «Гендер Зед» Ростислава Милевського, є донесення ідей демократії до населення, внаслідок чого Україна стане демократичною, правовою державою, де кожен буде у безпеці. 

По закінченню прес-конференції експерти прийшли до висновків, що людина, яка відноситься до ЛГБТ спільноти, не має на меті нав’язати усьому оточенню свою думку чи погляди. Вони прагнуть порозуміння в суспільстві, і місія фондів, як складової цього суспільства – підтримувати таких людей, адже вони вносять свій вклад в розвиток суспільства.

Павло Біантовський