На цьому тижні в ЗНУ відкрилась виставка американського фотографа Брендана Хоффмана «Бразерленд: війна в Україні».
Познайомитись з роботами є можливість протягом місяця у бібліотеці ЗНУ (2 корпус), яка працює з 8.00 до 17.00 (пн.-пт.) та з 9.00 до 15.00 (сб.).
Брендан Хоффман – документальний фотограф, який проживає у Києві та працює з темами Майдану 2013-14 рр., війни на сході України. Результати його робіт публікуються у «The New York Times», «USA Today» та багато інших. 6 років Брендан висвітлює події нашої країни та не думає повертатись до США. У планах працювати в рамках стипендійного проекту Програми ім. Фулбрайта в Україні.
Аби створити виставку: «Бразерленд: війна в Україні» Хоффман, для початку, отримав офіційний дозвіл вести зйомки на територіях непідконтрольних сьогодні українському уряду. Фотограф стверджує, що погляди представників обох сторін конфлікту суттєво різняться між собою. Водночас його основним завданням як журналіста було показати реальність, яку він бачив, і представити її світові.
Деякі фотороботи мають QR-коди, завдяки чому через мобільний додаток можна переглянути пов’язані із світлинами місця зйомки на YouTube. Аби ознайомити українців із матеріалами виставки, автор опублікував також невеличкий журнал фоторепродукцій «Україна під час війни», який теж доступний у бібліотеці ЗНУ.
ВАЖЛИВІСТЬ ДОКУМЕНТАЛІСТИКИ
За круглим столом на факультеті журналістики американський фотожурналіст наголосив, що часто сприймає свої роботи, як матеріал для майбутніх істориків, криміналістів, важливе свідчення для родичів людей, які перебувають у зоні воєнного конфлікту. Саме тому він намагається залишатися безпристрасним при фіксуванні подій, не виявляти емоцій у своїх роботах.
Фотограф зазначив, що на сьогодні багато хто в США, загалом, розглядає Україну як стратегічного партнера. Події останніх років, при всій трагічності, стали приводом для того, аби люди з інших країн виявили більше уваги до нашої держави, захотіли дізнатися про неї.
СЕКРЕТИ ДОКУМЕНТАЛЬНОЇ ФОТОГРАФІЇ
Брендана Хоффмана ділився і своїми лайфхаками на прикладі серії фотографій, присвячених проблемі збереження річки Інд. Як розповів автор, у цій серії він намагався охопити якомога більший спектр проблем, пов’язаних не лише з погіршенням водозабезпечення Індії та Пакистану в цілому, а й з погіршенням економіки та життя населення двох країн, що витікає із цього.
Кожну з фотографій автор прокоментував, звертаючи особливу увагу на історію створення знімку та проблему, яку він намагався показати.
На фото зображений аспірант, вивчаючий льодовики в Університеті Джавахарлала Неру. Через зміну клімату льодовики, що забезпечують річку Інд, починають танути швидше. Це провокує часті повені, але і досі невідомо, до яких масштабних наслідків це призведе у подальшому. Під час коментування фотографії, автор розповів, що у своїх фотографіях не використовує екстремальні види зйомки.
На фото зображена жінка, що збирає бавовну. Ця рослина при вирощуванні потребує багато води. Бавовняна та текстильна промисловість становлять більше половини прибутку Пакистану, але через проблеми з водопостачанням ситуація може змінитись. Присутнім сподобалось композиційне рішення фотографії зі світловим акцентом.
Житель плаваючого селища на озері Манчар готується до полювання на птахів. Через забруднення та зменшення притоку прісної води багато людей покидають свої плаваючі домівки. На думку автора, важливо показувати красу природи у взаємодії з людиною.
Брендан розповів, що у фотографіях завжди важлива мова тіла, адже через неї можна показати настрої, що переважають у кадрі. У своїх роботах фотожурналіст надає перевагу документалістиці, фіксуючи момент дійсності без постановки кадру та позування. Іноді вдається до обробки фотографій в плані корекції кольорів, адже не завжди камера може достовірно передати ті кольори, які бачить людське око. Зменшення річкового стоку води призвело до зменшення прибутку від риболовлі. Не в усіх будинках є водопровід, людям доводиться ходити до громадських кранів.
Всю серію фотографій та додаткову інформацію можна знайти на офіційній сторінці Брендана Хоффмана.
Присутні зауважили, що у автора немає чорно-білих фотографій. Згодом він пояснив, що намагається передати все так, як бачить сам і як це є у світі. Присутні також цікавились, чи складно було знайти спільну мову з героями на фотографіях і чи були якісь проблеми зі створенням цих фото. Брендан розповів, що люди залюбки дозволяли їх фотографувати, іноді навіть самі позували та просили зробити з ними селфі.
Також автор підняв важливу тему “морального вибору” у фотографії. Студенти зауважили, що у фотожурналіста є багато фоторобіт, на яких зображені тіла загиблих людей. Також постало питання чи не порушують ці фото норми журналістської етики. Як пояснив Брендан, всі фотографії здійснені з дозволу родичів загиблих і в таких випадках, норми не порушуються. Один з присутніх фотографів додав, що завдання фотожурналіста полягає в тому, щоб зробити фото, а вже потім вирішити, потрібно його опублікувати чи ні. Все залежить лише від твого вибору та вибору редакції, в якій ти працюєш.
“Пороги” у тандемі з радіо “Юніверс” готують інтерв’ю з Бренданом Хоффманом.
Слідкуйте за оновленням сайту.
Аня Перекрест