В України на YouTube немає майбутнього?

Сьогодні всім відома соціальна мережа YouTube знаходиться на другому місці у світі за кількістю передплатників, маючи понад 1.9 млрд. активних користувачів на місяць (на першому – Facebook) http://futurenow.com.ua/21-najpopulyarnishyh-sotsialnyh-merezh-svitu-ta-rejtyng-ukrayiny/. Але, на жаль, українська частка її аудиторії не така велика, як хотілося.

Відомий запорізький блогер Володимир Крамаренко прокоментував це так: «У нас є проблема дуже низького статусу населення, бракує забезпеченості. YouTube почне бути розважальним і цікавим більшій масі людей, коли вони не будуть думати про соціальні проблеми. А зараз це поле битви політичних діячів. У нас не вистачає фінансування, немає грантів на навчальні програми, соціальних студій, державної програми підтримки блогерів. У всьому світі це є, а у нас тільки псевдосвобода слова. Медіапростір поділений олігархами, і тому розвитку немає. Я отримав страйк від медіахолдингу через п’ятисекундну картинку каналу «Футбол 1» у ролику. Про який розвиток може йти мова? Медіахолдинги будуть воювати проти тебе, аби YouTube НЕ розвився і вони отримували б більше грошей. Український YouTube орієнтується на Росію, Грузію, Латвію, Литву і так далі. Тому що нас дивляться всі, крім нас самих. Так само існує проблема мови. Західна Україна відмовляється дивитися YouTube російською. Навіть багато моїх передплатників говорять про те, що якби я почав знімати українською, було б круто. Але якщо я почну так робити, то можу втратити дуже багато контрактів та аудиторії. І ось у нас три основні проблеми: соціальна складова, проблема мови, бо Україна розділена за мовним принципом, і тиск медіахолдингу».

74335861_410511173193947_6878435462218776576_n

Не дивно, що наша країна знову пасе задніх. Поки країни Європи, Азії й Америки розвивають свої технологічні можливості, Україна тільки починає розуміти як користуватися смартфонами. Може це звучить іронічно, проте це реалії нашого життя. Ми відстаємо, напевно, на років десять від сучасного світу. Володимир Крамаренко каже: «У Києві найбільше розвинений YouTube, бо там є спеціальні студії для блогерів. Їх відсутність в інших містах – це проблеми інвестицій. Справа в тому, що ніхто не буде вкладати в YouTube студію в Запоріжжі, якщо від неї не отримуватимуть того доходу, на який очікують. І це основна проблема, через яку український YouTube не розвивається. Тут можливо розвиватися, але це буде набагато повільніше ніж в Америці».

То що ми маємо? Знову мова про економічні причини. Невже наші чиновники, політики та олігархи ніяк не зрозуміють, що тягнуть нас на дно? Країна не може мати майбутнього, якщо їй не дають дихати. Проте винити у всьому тільки їх також не є правильним. На жаль, в Україні люди не дуже люблять багато працювати, потіти, долати перешкоди на шляху до цілі. А якщо все іде не зовсім гладенько і не так, як хочеться, – то зовсім перестають щось робити. Ніхто не прагне більшого.

Невже люди забули відомий вислів Махатми Ганді: «Хочеш змінити світ – почни з себе»? Нам треба не дороги міняти, хоча це також важливо, а людей і їх обмежений світогляд. Це підтвердив і Володимир Крамаренко: «Дуже багато людей хоче стати блогерами, але ніхто не розуміє, що це дійсно тяжка праця, в яку потрібно багато чого вкладати. Люди занурені в якусь сірість: робота – дім, дім – робота. Вони думають, що зняли ролик, отримали мільйон переглядів і на цьому все. Насправді мільйон переглядів – це лише 500 доларів винагороди. І це проблема нашого менталітету. Ніхто не звик працювати. Всі звикли тільки отримувати гроші».

Цю тему можна продовжувати говорити безкінечно, але висновок завжди буде один: поки люди не змінять своє ставлення, а політики пріоритети, нічого не вийде. Україна не зможе конкурувати з іншими країнами на світовій арені й надалі буде знаходитись у тіні «братніх» народів.

Автор: Валерія Єфіменко