Молодь і радіо: чи сумісні ці поняття?

«До радіо я ставлюся нормально, слухаю вранці в машині. Але не так часто як свою улюблену музику, яка не звучить на радіо. В будь-якому разі мені подобається слухати ведучих, як вони спілкуються, як жартують, як справляються з різними «непередбачуваними» ситуаціями в ефірі», – Костянтин, 22 роки, студент магістратури економічного факультету ЗНУ, маркетолог.

«Не слухаю радіо. Новини дізнаюся з інших джерел, а музика, яку я чую по радіо, мені не подобається», – Таїсія, 21 один рік, випускниця факультету фізичного виховання ЗНУ, танцівниця.

«Навіщо слухати радіо, якщо є інтернет?» – Микита, 21 рік, випускник ЗНТУ, програміст.

«Не слухаю й не хочу слухати. Не подобається мені радіо. Музику, яку крутить більшість радіостанцій я не люблю, а новини – ще один привід засмутитися», – Наталя, 20 років, студентка ЗДМУ.

«Часто слухаю в машині, особливо тоді, коли «моя» музика вже приїлася й хочеться чогось новенького. Полюбляю слухати закордонні радіостанції через інтернет», – Михайло, 23 роки, студент магістратури інституту енергозбереження та енергоменеджменту «Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського».

Зрозуміло, що деякі з моїх друзів трохи розчарували мене відповідями. Давайте краще поцікавимося які відносини з радіо в інших людей.

Також було опитано ще 50 осіб від 20 до 50 років, які працюють в державних установах, магазинах, сфері IT, закладах громадського харчування, мають власний бізнес або є студентами різних ВНЗ України.

  • 20% (з них 11% – молодь 20-25 років) відповіли, що надають перевагу власному плейлисту замість радіо.
  • 80% (з них 35% – молодь 20-25 років) слухають радіо майже щодня. Як ми можемо бачити, показники, навіть в такому невеликому дослідженні, досить непогані для того, щоб стверджувати – молодь знає що таке радіо і як їм користуватися.

Багато радіостанцій України (наприклад: «Kiss Fm», «Radio ROKS», «NRJ», «Хіт Fm», «Люкс Fm») заявляють, що вік їх цільової аудиторії починається з 20 років («рокси» кажуть про 25 років). Фактична аудиторія може буде як трохи молодшою, так і трохи старшою. Компанія ТОВ «Тейлор Нельсон Софрез Україна» (Kantar Україна), яка є  представником світового лідера в галузі маркетингових досліджень, ще в 2018 році проводила дослідження радіослухання. Участь у ньому взяли мешканці України з міст із населенням більше 50 тисяч, віком від 12 до 65 років. Вибірка склала 10 160 респондентів. За словами аналітика-маркетолога Миколи Мамайко, в черговий раз дослідження показало, що радіо залишається ефективним каналом комунікації, це доводять і стабільне охоплення, й середньодобовий час прослуховування радіо.

unnamed

На жаль, яка кількість молоді у цих десяти тисячах нам невідомо. Але всі ці люди – це стовідсоткові слухачі радіо. Навіть якщо молоді з них 40% – ці цифри в будь-якому разі показують молодих людей зацікавленими в культурі радіослухання.

Я розумію людей, які слухають радіо так само як розумію тих, хто його не слухає. Засобів масової інформації в сучасному інформаційному просторі багато: газети, телебачення, радіо й звичайно інтернет. Кожна людина на свій розсуд обирає те, що імпонує саме їй. Не можна стверджувати, що радіо краще за телебачення або інтернет краще за газети. Кожен з цих видів ЗМІ має свої переваги й недоліки у порівнянні.

Науковець Ружников Всеволод Миколайович вважає, що радіо є більш інтелектуальним в порівнянні з телебаченням саме тому, що в цілому радіо спирається на уяву людини. Воно здатне керувати свідомістю через асоціативні емоції.

Я, наприклад, щиро ціную радіостанцію «Radio ROKS». Обожнюю їх ранкове шоу «Камтугеза», особливо рубрику «Рок-караока», обожнюю ведучих Сергія Кузіна й Соню Сотнікову. Не можу собі уявити, що когось може не розсмішити ефір з ними. Завжди заряджаюсь позитивом та драйвовою енергією від цих неймовірних людей, настрій підіймається за секунду. Звісно, ще одна причина любити цю станцію – це жанр музики. Неймовірне відчуття, коли весь день звучать улюблені пісні улюблених виконавців і гуртів.

Місце радіо в наших життях, на мій погляд, незаперечно. Ніякі нові технології та медіа цього не змінять. Буде змінюватися аудиторія, її вимоги, можливо формати. Головне для радійників – вміти вчасно відчувати ці зміни й розуміти, що люди хотіли б чути. Але вибір слухати радіо чи ні залишається за людиною.

Я б порадила спробувати змінити свої звички, що час від часу корисно робити, та ввімкнути якусь станцію, яка могла б вам імпонувати. А раптом сподобається?

Автор: Олександра Кутова