Стрес на робочому місці є поширеною проблемою у нашому сучасному житті. Перевантажені графіки, низька заробітна плата, конфлікти з колегами чи керівництвом – все це може викликати у нас почуття занепокоєння та тривоги. Однак, існує безліч способів, які допоможуть нам впоратися зі стресом на роботі та зберегти своє психічне та фізичне здоров’я.
Усі ми можемо отримати користь, навчившись навичкам подолати страх і тривогу на роботі. Кілька навичок когнітивно-поведінкової терапії можуть допомогти, зокрема:
Стратегії релаксації. Розслаблення допомагає протистояти фізіологічним ефектам реакції «бий або біжи». Наприклад, прогресивна релаксація м’язів допомагає зменшити м’язову напругу, пов’язану з тривогою. Щоб відпрацювати цю навичку, сядьте зручно із заплющеними очима. Працюючи від ніг вгору, систематично напружуйте та розслабляйте всі основні групи м’язів. Утримуйте напругу протягом 10 секунд; зняти напругу на 20 секунд. Щоразу, коли ви знімаєте м’язову напругу, думайте про себе «розслабтеся». Ця навичка та багато інших стратегій релаксації можуть допомогти зменшити симптоми занепокоєння.
Вирішення проблем. Вирішення проблем — це активна стратегія виживання, яка включає навчання людей робити певні кроки при наближенні до перешкод або проблем. Ці кроки включають визначення проблеми, мозковий штурм можливих рішень, ранжування рішень, розробку плану дій та тестування обраного рішення.
Уважність. Уважність – це здатність звертати увагу зараз з цікавістю, відкритістю та прийняттям. Стрес може посилюватися, коли ми розмірковуємо про минуле, турбуємося про майбутнє чи займаємося самокритикою. Уважність допомагає тренувати мозок, щоб позбавитися цих шкідливих звичок. Ви можете розвивати навички усвідомленості за допомогою формальної практики (наприклад, керованої медитації) та неформальних вправ (наприклад, усвідомленої ходьби) або спробувати програми або заняття для усвідомленості. Терапія, заснована на усвідомленості, ефективне зменшення симптомів депресії й тривоги.
Переоцінка негативних думок. Хронічний стрес і занепокоєння можуть призвести до того, що у людей виробиться ментальний фільтр, за якого вони автоматично інтерпретують ситуації через призму негативу. Людина може дійти негативних висновків практично без доказів («мій начальник вважає мене некомпетентною») і засумніватися у своїй здатності справлятися зі стресорами («Я спустошений, якщо не отримаю підвищення»). Щоб переоцінити негативні думки, ставтеся до них як до гіпотез, а не як до фактів, та розгляньте інші можливості. Регулярна практика цієї навички може допомогти людям зменшити негативні емоції у відповідь на стресори.
Стрес на робочому місці може бути викликом, але він не є непереборною проблемою. Навчившись деяким навичкам і стратегіям, ми можемо подолати стрес і зберегти своє фізичне та психічне здоров’я. Релаксаційні вправи, вирішення проблем, уважність – це лише деякі з чисельних способів, які допоможуть зменшити симптоми тривоги та депресії. Запам’ятайте, що ваше здоров’я та благополуччя є найважливішими, тому не соромтеся шукати допомоги від фахівців, якщо ви відчуваєте сильний стрес на роботі. Подолайте свій стрес, і ви зможете насолоджуватися життям та роботою знову!
У матеріалі використано інформацію із джерел: 6 способів впоратися зі стресом на роботі. 2019. (дата звернення: 05.04.2023). Як упоратися зі стресом на роботі. 2022. (дата звернення: 05.04.2023).
авторка: Воронкова Анастасія