Пишемо мотиваційний лист із журфаком ЗНУ

джерело ілюстрації

11 квітня відбулася онлайн-консультація “Мотиваційний лист: мета, структура та оформлення” з викладачами факультету журналістики Запорізького національного університету. Вони ознайомили абітурієнтів з особливостями та перспективами навчання на кожній із трьох освітніх програм факультету та поділилися порадами, щодо написання мотиваційного листа.

Представницею освітньої програми “Реклама і зв’язки з громадськістю”виступила заступниця декана з профорієнтаційної роботи Тетяна Іванець, про ОП “Редакторсько-видавнича діяльність та медіамоделювання” розповіла доцентка кафедри журналістики Інна Горбенко, а про ОП “Журналістика” проінформував доцент факультету журналістки Юрій Костюк. Під час зустрічі вони поділилися з майбутніми студентами наступною інформацією.

Що таке мотиваційний лист?

Мотиваційний лист – це документ, що складається і подається вступником до закладу вищої освіти, у якому пояснюються причини, через які вступник вважає себе найкращим кандидатом для вступу на бажану навчальну програму. Він є одним із критеріїв вступу 2024 року та може вплинути на рейтингове місце абітурієнта.

Для чого потрібний мотиваційний лист?

Мотиваційний лист потрібен для того, щоб майбутні студенти проявили свою особистість, продемонстрували себе, свої навички й досягнення, довели мотивацію до навчання та зацікавленість обраною професією, побудували професійні бажання та цілі на майбутнє. Абітурієнт має довести, чому саме він повинен вступити до ЗВО, показати свої амбіції, плани та ідеї. Окрім аргументації вступу до університету, мотиваційний лист також впливає на рейтингові місця, адже за однакових балів двох і більше вступників, заклади вищої освіти надаватимуть перевагу найбільш вмотивованому претенденту на навчальне місце.

Як підготуватися до написання мотиваційного листа?

Перед написанням мотиваційного листа, варто детально переглянути сайт та соцмережі вишу, дослідити особливості навчання у ньому, ознайомитися з навчальними програмами факультету, долучитися до студентських чатів. Якщо на цьому етапі вас усе влаштовує і ви впевнені у своєму виборі, слід знайти вимоги написання мотиваційного листа, адже кожен заклад має свої критерії його оформлення.

Структура мотиваційного листа

Мотиваційний лист має сталу структуру написання та складається з чотирьох частин:

  • Шапка заяви

Її прописують у правому верхньому кутку документа. У ній прописується ім’я голови Приймальної комісії, ПІБ вступника, його електронна пошта та мобільний телефон, рівень вищої освіти, обрана спеціальність та освітня програма.

  • Вступ

У цій частині прописується звертання у шанобливій формі доголови Приймальної комісії та пояснення мети, з якою ви до нього звертаєтеся і чого прагнете досягти. Також необхідно вказати про те, чому ви обраливказану освітню програму та як навчання у ЗВО сприятиме вашому професійному успіху та розвитку.

  • Основна частина

Вона має містити 2-3 абзаци з інформацією про те, як ви дізналися про ЗВО та що вас зацікавило у спеціальності. Слід пояснити чому університет має обрати вас (згадайте здобутки пов’язані зі спеціальністю, позашкільну діяльність, успіхи у навчанні, перемоги у змаганнях та олімпіадах, свої особисті якості, які на вашу думку важливі для бажаної освітньої програми. Для підтвердження своїх перемог, ви можете прикріпити грамоти та нагороди у відсканованому вигляді або додати покликання на фото у Google Диск), вказати яким ви бачите своє професійне майбутнє та перспективи, ким плануєте працювати після завершення навчання. Це свого роду самоаналіз абітурієнта, у якому він має розкрити свою особистість.

  • Заключна частина

Вона має складатися з одного абзацу, який являтиме собою висновок, у якому ви підтверджуєте свою готовність до навчання на факультеті та впевненість у правильному виборі освітньої програми. У кінці заяви ви маєте вказати дату написання мотиваційного листа й поставити свій електронний підпис.

Що не слід писати у мотиваційному листі?

Не варто писати мотиваційний лист у художній формі, адже це документ, який повинен бути оформлений в офіційно-діловому стилі. Слід уникати складних синтаксичних конструкцій, лексичних та орфографічних помилок, нецензурної лексики та сленгу. Не перебільшуйте свої досягнення та перемоги, все це можна перевірити у відповідних реєстрах, також не слід застосовувати маніпуляції. Не пишіть лист суцільним текстом, який логічно між собою не пов’язаний. Поділіть свій документ на абзаци, чітко і послідовно викладайте свої думки. Лист не повинен складатися лише з переліку ваших досягнень та навичок, краще не застосовувати маркерні списки та нумерування. У жодному разі не можна використовувати чужі роботи, або копіювати зразки з Інтернету.

Візуальне оформлення

“Візуальне оформлення дуже важливе, адже воно вказує на вашу грамотність та вміння працювати з офіційними документами”, – зауважила Тетяна Іванець.Кожен ЗВО має свої вимоги оформлення документа, тому їх треба шукати на сайті закладу. Правила оформлення мотиваційного листу від ЗНУ: текст викладається українською мовою на папері, або у документі Word формату А4, друкується через 1,5 міжрядковий інтервал 14 кеглем шрифту Times New Roman. Відступ від лівого поля повинен становити 2 см, від правого – 1 см, від верхнього та нижнього – 2 см. Текст має бути поділеним на абзаци з відступом 1,25 см.

У кінці зустрічі майбутні студенти поставити питаннявикладачам і отримали на них вичерпні відповіді. Абітурієнтів проінформували та запросили на День відкритих дверей факультету журналістики, які відбудуться офлайн 21 квітня у Незламному Хабі та онлайн 26 квітня на платформі Zoom. Детальнішу інформацію та координати можете переглянути на інстаграм сторінці журфаку ЗНУ. Також кожен охочий може проконсультуватися з приводу вступу з Приймальною комісією ЗНУ.

Любов Кольвах