Не роби добра не отримаєш зла!

Коротка передмова.
-Ну будь ласка! Допоможи! Я знаю, у тебе мало часу, але з цим комп’ютером взагалі щось не те! Зроби хоча б щось. Лише ти можеш мені допомогти! Ну будь ласка-а-а-а…
Яна ледь не плакала-так вона була засмучена. А Слава все не міг зрозуміти, де йому взяти час, щоб зайнятися її комп’ютером.
-Добре я завтра заїду, домовились? -нарешті він сказав.
-Слава ти мій рятівник, мій супермен! Що хоч для тебе зроблю.
-Справді?-запитав він.
-Ну… майже все…-Яна посміхнулась в трубку.
-Добре завтра буду, па-па!
Він поклав мобільний, і почав розпихувати власні справи, може й справді щось важливе.
Наступного дня він стояв у дверей її будинку, вона одразу ж відчинила двері…
Так історія вигадана, але стільки ж все-таки існує подібних до цієї… Познайомтесь, перед вами ваша найнебажаніша проблема- чужа проблема, та за одно найпоширеніша психологічна пастка, в яку ви ризикуєте потрапити в будь який момент. Як вона лишень не зветься: трикутник долі, трикутні відносини, драматичний трикутник. Але сама суть незмінна – нічого окрім нервів та клопотів вона вам не дасть.
З чого ж складається трикутник долі? Він складається з 3-ох ролей, і кожна з них є близькою для будь-кого з вас.
Перша роль- Жертва. Жертва слабка, не здатна щось зробити. Їй треба допомога! І тут з’являється наступна роль.
Рятівник. Він завжди погоджується, у нього немає підстав не довіряти. Свято вірить що лише він може когось врятувати.
Переслідувач. Це він мучить жертву. Він причина всіх її бід. Саме на нього жертва вказує рятівнику, щоб той врятував її та покарав кривдника.
В чому привабливість трикутника?

  1. 1) В кожній з цих ролей ми хоча б раз але були.

  2. 2) Це є знайомим і звичним, а робити знайоме завжди легше ніж починати з нуля.

  3. 3) Є вигода: показати свою позицію, звернути на себе увагу.

  4. 4) Це нагадує захопливу гру, ми не помічаємо як швидко в ній опиняємось.

  5. 5) Наявний постійний рух, ти відчуваєш- хоча б щось, але все ж відбувається.

Як трикутник працює? Сам процес гри в трикутнику одночасно як простий, так і складний. Простий тому що все здається зрозумілим. Складний тому, що коли тебе запросили в гру, ти все розумієш, і в цей момент…!- ти вже не рятівник, а переслідувач, а то й жертва. Ефект можливий і в зворотньому напрямку. Помітили фішку? Головне це момент перемикання, а він може відбутися за секунду- в буквальному значенні.
Приклад! Ви чуєте, як сваряться чоловік і жінка, перший по голосу трішки напідпитку. Це ваші сусіди для вас це звично. Але в мить ви чуєте своє ім’я, та прохання останньої допомогти. Ви вриваєтесь до квартири. Та швидко відправляєте чоловіка в нокаут. І в мить сусідка кидається на вас. Ви виламали їй двері, пошкодили тумбочку, покалічили чоловіка. Давайте проаналізуємо: жінка спровокувала п’яного чоловіка, перетворила його на переслідувача, покликала рятівника, а потім виходить з ситуації чоловік тепер жертва, а вона стає йог рятівником. Ви ж в такій ситуації і вибору, як такого не маєте. Погодились- програли. Відмовились- те ж саме вас звинуватили, що ви не допомогли.
Але вихід насправді є!
Щоб на вас не вішали всіх собак дійте так:
Жертва

  1. 1) Подумайте чи треба вам це, що ви з цього отримаєте?

  2. 2) Не провокуйте переслідувача (шеф, чоловік, жінка, будь хто), не “ДРАКОНЬТЕ” їх- навіть коли дуже хочеться!

  3. 3) Якщо ж не втримались спробуйте не кликати рятівника. Вам же буде краще.

  4. 4) Приховані можливості! Подумайте, можливо ви здатні на більше. Пам’ятайте звір загнаний в тупик- це…?

  5. 5) Дійте! Скажіть собі: “Я не жертва, я доросла людина, я сам(а) все вирішу”-і вирішуйте!

  6. 6) Не вийшло?! Пробуйте ще раз.

Переслідувач

  1. 1) Поміркуйте, чи є за що реально нападати.

  2. 2) Не будьте драконом, не кричить, а скажіть: “Давай разом поміркуємо як з цього вийти”.

  3. 3) Наберіться терпіння: жертва не одразу зрозуміє ваших дій.

  4. 4) Зробіть рятівника своїм союзником.

  5. 5) Не ставте жертву в тупик, дайте їй як мінімум 2 варіанти вирішення проблеми. Пам’ятайте, що бува зі звіром загнаним в тупий кут (побережіть власні нерви).

Рятівник

  1. 1) Погодьтесь на невідворотність програшу.

  2. 2) Не геройствуйте, а чітко визначить, що ви можете, а що ні. І ще дещо, інколи краще сказати: “Я викличу міліцію”, повірте це краще ніж одразу когось відправляти в нокаут.

  3. 3) Маніпулюйте жертвою: -“Що конкретно ти від мене очікуєш?”, -“А що ти сам ще можеш зробити?”, -“А що ти вже зробив?”

  4. 4) Виходьте з території де відбувається гра. Так- це дезертирство, але ви можете втратити більше.

На останок пам’ятайте: не кожне прохання про допомогу- це прохання жертви. Іноді не варто всіх в усьому підозрювати!
Продовження передмови: …Слава вже стояв поблизу комп’ютера.
-Ну…що там? Запитала вона.
– Що-що … капець накрився твій комп’ютер.
-Як? Там же курсова, мені завтра її захищати.
Вона сіла на крісло й заплакала.
-Ну щось можна зробити, але це мінімум дня три. Почекай, а копії є?
-Ні…
Він став сердитий.
-Навіть дитина знає, що робляться копії…!
Потім він поглянув на неї йому стало її шкода, та сів біля неї.
-А може тобі її відстрочать, з іншою групою здаси?
-Я… так я попрохаю замдекана, він має зрозуміти…Слава ти чудо!- викрикнула вона й поцілувала його в щоку.
-Ти чого!?
-Я ж йому її по @Mail скидала, там все є, немає лише останнього реферату!

Автор: Андрій Лифар