Запорізькі ЗМІ активно вдаються до маніпулятивних передвиборчих технологій

Вибори стовідсотково є актуальною темою для повнолітнього населення України. Перед кожним громадянином стоїть запитання, кому ж віддати свій голос. Відповідь зазвичай шукають у повідомленнях засобів масової інформації. Але наскільки правдиво вони висвітлюють виборчу кампанію  у Запоріжжі, дізнавалася асоціація «Спільний простір».

Починаючи з серпня, спеціалісти асоціації проводять моніторинг найбільш значущих ЗМІ (газети, інтернет-видання, телебачення) Києва, регіонів та Криму. Метою моніторингу є дізнатися, чи отримують виборці повну та правдиву інформацію про хід передвиборчої кампанії. Аби отримати об’єктивні дані, вони застосовують європейський досвід, поєднуючи його з якісними та кількісними методами аналізу інформації у ЗМІ. Суб’єктами ж досліджень є найактивніші партії – Партія регіонів, «Батьківщина», КПУ, «Україна-вперед», УДАР,  ВО «Свобода» та самовисуванці.

Представники «Спільного простору» 19 жовтня презентували проміжні підсумки моніторингу ЗМІ Запорізького регіону. Громадськості представили конкретні цифри ефірних хвилин або друкованих знаків, маніпулятивні технології та тональність інформації, присвячених тій чи іншій партії.

Також під час досліджень зафіксували, що мас-медіа у своїх матеріалах вдавалися до іронії, сарказму, односторонніх суджень, фальшивих «листів читачів», маніпулювання рейтингами, опитуваннями, біографіями та навіть чорного піару. Все це свідчить про застосування так званих медіа-ефектів та маніпулятивних технологій. Представники асоціації зазначили, що найоб'єктивнішими можна назвати телеканал «Запоріжжя» та сайт «061.ua». Але разом з цим попередили, що право запоріжців на повну інформацію щодо виборчої кампанії все ж таки порушується.

Беручи до уваги наш регіон, для дослідження обрали три телеканали – ТВ-5, ТРК «Алекс» та ЗОДТРК. «Довго сперечалися, брати чи ні канал МТМ, який, в принципі,  висвітлює дуже багато подій, що відбуваються у місті, але він не покриває основну територію Запорізької області», – зауважила представник асоціації Катерина Коротченко.

Також увагу спеціалістів привернули чотири впливові запорізькі друковані видання – «МІГ», «Субота плюс», «Мрія», «Прав.Да».  Критерієм відбору газет була цільова аудиторія та  обсяг політичної інформації.  Не залишили без уваги й інтернет-видання – «Репортер», «Комментарии» (запорізьке відділення) та «061.ua».

До речі, асоціація «Спільний простір» рахувала усю політичну рекламу, окрім тієї, котра йшла за визначеними рубриками «політична реклама» та «політична агітація». Кінцевий результат досліджень, а також щотижневі та щомісячні звіти про діяльність асоціації бажаючі зможуть знайти на їхньому сайті.

Фото: prostir-monitor.org

 

Матеріал створено в межах проекту «Cтворення мультимедійної лабораторії для отримання навичок роботи з мультимедійними інструментами журналістами-початківцями» в рамках програми «Засоби масової інформації» за підтримки міжнародного фонду «Відродження».

Матеріал взято із старої версії сайту «Пороги».
Автор : Дар