webinar // FAKE NEWS: ПОГЛЯД США ТА УКРАЇНИ

“Фейкові новини: погляд США та України” – такою темою відкрилась серія вебінарів між факультетом журналістики ЗНУ та Департаментом університету штату Юта.  Проблеми розуміння медіа грамотності та фейкових новин обговорювали разом із заокеанськими колегами: професором Елладою Гамрекелідзе та її студентами.  

IMG_20180926_174108

Дезінформація, фейки, сенсаційність – реальність сучасних засобів масової інформації. Ці теми глобальні, а тому   актуальні для обох країн. Їх обговорити на одній зустрічі досить важко. Тож, для початку, дві сторони обмінялись напрацюваннями та досвідом з медіаграмотності. Аспірантка факультету журналістики ЗНУ Олександра Усенко поділилась своїми знаннями з фактчекінгу:

  • Я розповідала про ресурси та інструменти, які використовуються для верифікації та фактчекінгу в Україні. Зокрема, йшлося про сайт StopFake та Verify.org.ua. Вони окрім прикладів фейків також містять навчальні матеріали для журналістів та громадян. Цікаво було, що Еллада називала дуже багато різних сайтів для перевірки інформації. Важливим є те, що вони пояснюють методику перевірки інформації, щоб користувачі могли зробити висновки про якість такої перевірки Щодо ресурсів, то сподобався той, де була візуалізація з датчиками пального.

Українські аналітичні веб-сайти:

Корисні ресурси медіаграмотності:

  • Телетектика http://ru.telekritika.ua – (огляд та аналіз засобів масової інформації, українсько-російський)
  • Media Sapiens http://ms.detector.media/ – (українсько-російський)
  • Детектор медіа  https://detector.media/ – (лише українською мовою)

IMG_20180926_174050

Ресурси, які, за порадою американских колег, варто вивчити у рамках фактчекінгу:

Цікавим був момент перегляду відео, яке ніби-то зображує події урагану Флоренс в США цього року, хоча після факт-чекінгової перевірки виявилося фейковим, склеєним із архівних відео різних ураганів, що вирували у Флориді.

https://www.youtube.com/watch?v=5VTaT5K1N8U&authuser=0

Декан факультету журналістики Віктор Костюк підняв тему викладання медіаграмотності.

  • У школярів медіаосвіта існує у двох варіантах. По-перше, розуміння інформаційного поля; по-друге, виховання критичного мислення. Це може бути, як і дистанційне заняття, як і позашкільне навчання. У нашому університеті деякі факультети, не пов’язані з журналістикою, мають вибірковий курс з медіаграмотності.     

https://soundcloud.com/diana-tokman/pershiy-vebnar-mzh-znu-ta-unversitetom-shtatu-yuta/s-Icuvv

У спільному діалозі прийшли до висновків, що цього не достатньо. Важливо проводити конкурси, фестивалі та урізноманітнювати програми. Наступного вебінару до цього питання повернуться. Тож, якщо у вас будуть питання чи пропозиції, не забувайте слідкувати за анонсами, аби не пропустити зустріч.

  • Оскільки я займаюсь питаннями медіаосвіти/культури, цей вебінар є можливістю звірити траєкторію правильного напрямку. Ми звірили різні бази перевірки інформації. Ми ще раз переконались, що на правильному шляху. І взагалі, ця тема має турбувати самі медіа, а не тільки навчальні заклади. Наступний етап: “Що повинні робити медіа?”, “Що роблять?”.  Одна справа, коли ми показуємо портали, але цікавлять телевізійні та радійні канали”, – Віктор Костюк.   
Доцент кафедри журналістики, заступник декана факультет журналістики з міжнародної діяльності та проектний менеджер Катерина Сіріньок-Долгарьова на власній сторінці у facebook

Снимок экрана (19)

Організатор заходу Катерина Сіріньок-Долгарьова на власній сторінці у Facebook також дякує Олександрі Головко за можливість проведення вебінару у новій Американсько-англійській лабораторії. Для самої Олександри цей захід став можливістю не тільки підвищити власну обізнаність, а й опрацювати новий навчальний кабінет

  • Це була дуже цікава зустріч. Особисто я побачила стільки прикладів того, як можна перевіряти будь-якого формату інформацію. До того ж, я виграла грант в рамках проекту «Лабораторія англійської мови» за рахунок якого в нас є ново-облаштована аудиторія. І мені було дуже приємно, що ця аудиторія стала корисною для цього вебінару.

УВАГА для тих, хто, з різних причин, не встиг або не знав про вебінар. Наступна зустріч відбудеться 17 жовтня (детальніша інформація буде надана пізніше). Тема обговорення: “Робота із джерелами інформації”.

Всього за рік планується провести 8 вебінарів у рамках дисциплін з медіаграмотності.

  • Вебінари проходитимуть під час пар з медіакультури з боку ЗНУ та курсу Media smart в USU. З Елладою (це викладач цього курсу) ми познайомились два роки тому, коли я відвідала їх університет у рамках Програми підтримки адміністрування університетів”,- Катерина Сіріньок-Долгарьова.

IMG_20180926_174441

Нагадаємо, що кафедра журналістики, в особі Катерини Сіріньок-Долгарьової, нещодавно здобула перемогу в грантовому конкурсі «Медіаграмотні і розумні: кооперація студентської молоді України і США» Програма малих грантів громадської дипломатії для підтримки проектів у сфері освіти й культури  Посольства США в Україні. Факультет журналістики працює над розвитком інтернет-радіо «Юніверс», проводить вебінари з дисциплін «Медіакультура» та «Медіаграмотність» та семінари-тренінги з медіаграмотності для вчителів української мови та літератури на тему «Формування медіакультури вчителя української мови та літератури в умовах становлення нової української школи».


Для допитливих: обговорення фейкових новин у медіа (не для прес-центру)


Також нагадаємо, що в рамках грантового конкурсу «Медіаграмотні і розумні: кооперація студентської молоді України і США» Програма малих грантів громадської дипломатії для підтримки проектів у сфері освіти й культури  Посольства США в Україні, кафедра журналістики створила випускає радіопрограму // подкасти проекту “Неумовно”.

НЕумовно — радіопрограма навчальної лабораторії інтернет-радіо «Universe».  Мета: якомога яскравіше розповідати про цікавих людей з хистом змінювати світ на краще. Перші результати роботи наших журналістів вже з цього тижня в ефірі. Протягом року вийде 40 програм. Така можливість з’явилась завдяки перемозі у міжнародному гранті.